HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2021. március 9., kedd

Testnevelés-kosárlabda

 Sziasztok!
Folytatjuk a kosárlabdát csak ezentúl online. Kezdésnek egy kis ismétlő anyagot küldök.
A hét végén küldenetek kell nekem edzésnaplót, milyen testmozgást végeztetetek a héten. Ezt vagy massangeren vagy email-en vagy itt a pénteken felrakott edzésnapló kitöltésével tehetitek meg.
Mai anyag:

Megindulás a labdával
Álló helyből történő megindulás: 
  • A hosszúindulás az a megindulás, amikor a leütést végző kézzel ellentétes oldali lábbal történik a kilépés.
  • A rövidindulás pedig, mikor a leütést végző kézzel azonos oldali lábbal történik a kilépés. 
 Megállás a labdával
  • Együtemű megállásnál a két láb egyszerre érjen a talajra.
  • Kétütemű megállásnál pedig ütemkülönbséggel érnek a talajra.
 Sarkazás
Abban az esetben beszélünk sarkazásról, amikor a labdát birtokló játékosnak már nincs megindulási lehetősége, a védő őt agresszívan támadja, akadályozza a további átadásban, kosárra dobásban. Ebben az esetben a labda fedezése és az átadási, vagy dobási lehetőség kialakítása miatt a támadó játékos lépegető mozdulatokat hajt végre. A sarkazás történhet előre, hátra és oldalra egyaránt. A játékos a támaszlábát nem emelheti fel a talajról, míg a sarkazó lábával szabadon lépegethet. Együtemű megállás esetén mindkét láb választható támaszlábnak, azonban kétütemű megállásnál az a támaszláb, amelyik először érintkezett a talajjal. 
Mai mozgásos anyag:
Nyisd meg ezt a videót!
👇

Fallal szemben

Szilvi néni

Történelem - március 9.

 Kedves Hatodikosom!

Ma már az összefoglalás következne békeidőkben is, úgyhogy ez lesz a feladatunk így online is. ☺

Ehhez kaptál tőlem pénteken egy feladatlapot. Arra az esetre, ha hiányoztál, vagy elhagytad, ide teszem képként (ezek kattintásra nagyobb méretben is megnyithatók):






1. Kérlek, ma először ezen a házi dolgozaton ügyködj! Ha esetleg el is készültél, küldd el nekem lefotózva a digitaliskata@gmail.com címre! (Ha elküldted a képet, ne dobd ki a lapot, hanem őrizd meg, mert áprilisban személyesen is beszedem. ☺)

2. A füzetedbe írd fel címként: Összefoglalás

3. A tankönyv 38-76. oldalát lapozgatva gyűjtsd ki, hogy szerinted mely 

- személyek

- fogalmak

- évszámok

a legfontosabbak az anyagrészből!

Ha kérdésed van, Teams-en megtalálsz!

Holnap 9.00-kor pedig várlak egy online órára a Teams-en! 

Kata néni

Matematika Balázs bácsival - 2021.03.09.

Kedves Diákom!

Ma ismét a tengelyes tükrözés szerkesztésével foglalkozunk, de ma már nem csak megmutatom, hanem együtt fogunk szerkeszteni!

Emlékeztetőül ma is megnézhetsz egy videót.
Hogy szerkesztjük meg egy háromszög tükörképét?
Először is kell hozzá egy háromszög és kell egy tengely, amire tükrözünk.


A mai online órára készülj körzővel, vonalzóval és a geometria füzeteddel!


Jó munkát kívánok!

Anikó Néni-nyelvtan

 Kedves Gyerekek!


A mai óra a teamsban lesz megtartva 9:00 kor.

 

Téma:

-Témazáró javítása

- Új anyag: A melléknév Tk: 66.o.

-Órai munka Mf: 81.o./1a,b,c 81.o./3.

 

Házi feladat:

Másold le a füzetedbe a melléknév szabályát és tanuld is meg!

A melléknév élőlények, tárgyak, dolgok minőségét, tulajdonságát, ismertetőjegyét fejezi ki.

Csak azokat a mellékneveket lehet fokozni, amelyek a tulajdonságok összehasonlíthatóságát fejezik ki. Pl: okos, szép, fiatal stb.

Az alapfok jele a zéró toldalék, jele: 0

A középfok jele: -bb

A felsőfok jele: leg...bb

A túlzófok jele: legesleg...bb

 

 Jó munkát!


                                                                Anikó néni

 

Irodalom

 Kedves Gyerekek!

A mai nap a teamsban lesz az óra 8:15 kor kezdünk.


Téma: 

Toldi 5. ének


Irodalom 6. - II. ARANY JÁNOS: TOLDI - „Nem válik belőle a farkasoknak étek”



Elovassuk az éneket közösen Tk 95-98.o.!

Megbeszéljük a tartalmát.

Házi feladat

Másold le a füzetedbe a szabályt pirossal!

Allegória: egy elvont fogalom vagy egy eszme megszemélyesítése, megjelenítése. A megszemélyesítés, metafora sorozata több soron, versszakon vagy egy egész művön át tarthat.
 
A Toldi verselése: ütemhangsúlyos-hangsúlyos és hangsúlytalan szótagok szabályos váltakozása.
 
Írd le az elolvasott 5. ének tartalmát a füzetedbe!
 
 

Szép napot!

 
 

                                                                                    Anikó néni