HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. március 30., hétfő

Testnevelés-Sportjátékok

Sziasztok!

A mai órán elkezdjük a labdás képességfejlesztést kicsit kézilabda specifikusan.
Bemelegítéshez küldök egy videót. Szükséged lesz egy labdára, és némi szabad helyre.

Bemelegítés (videó)

Az óra fő feladata: célba dobás egykezes felső dobással.
Feladat leírása: Keress otthon 6 db lapot. Egyenként írd rá, hogy 10, 30, 40, 50, 60, 20. Ragaszd fel az ajtóra vagy a falra, ahogy a képen látod!
Keress egy dobóeszközt! Ez lehet labda, zokni összegöngyölve, plüssállat, papírgalacsin. (A lényeg, hogy olyan legyen, amivel nem vered szét az ajtót.)
Állj az ajtótól 3-4 méter távolságra, és célozd a számokat egymás utáni sorrendben! (10, 20, 30, 40, 50, 60)
Először az jobb kézzel, majd a gyakorlatot hajtsd végre bal kézzel is!
Amikor a sorrenddel meg vagy, Úgy célozd a számokat, hogy az összeg 100 legyen! (Próbálj ki különböző variációkat 4x!)







 Még várom a Netfit eredményt és az edzésnaplódat: Cintia, Csenge, Meni, Flávia, Marci, Szandi, N. Dávid, P. Dávid, Adri, Ákos, Vitéz! A többieknek nagyon szépen köszönöm a munkáját!
Szilvi néni

Angol-Anikó néni


Dear Students!


Ma 9 órakor online óra lesz. Kapcsolódj fel a teams.microsoft.com oldalra.

Szükségünk lesz a tankönyvre, munkafüzetre és ceruzára.

Várlak Benneteket!


Best wishes!

Irodalom

Kedves Gyerekek!


Ma 10 órakor online óra lesz.

Szükségünk van a tankönyvre és a munkafüzetre és ceruzára.

Várlak Benneteket!

Matematika 2020.03.30. (105.óra) - András bá

2020.03.30.                        105.óra
Dolgozat javítás


Matematika (III. 30.105.óra)

Kedves ötödikesek!

Remélem a hétvégén kipihentétek magatokat és ma nagyon jól pörög az agyatok és nagyon jól tudtok majd feladatokat megoldani.
Ma egy nehéz matek óránk lesz! 😮 Egy kicsit sokat kell dolgoznotok, de holnap majd lazítunk!!!😃

Először ellenőrizd le a házi feladatodat a feltöltött megoldás alapján!
Akinek sikerült hibátlanul megoldania a levelében írja meg.

Most jön a neheze!

Ahogy eddig nagyon ügyesen elküldtétek a feladataitok megoldását, most is ezt kell tennetek.
Ez egy záró dolgozat sok feladattal (7 feladat). Ha egyszerre nincs kedved megcsinálni, kétszer is nekifoghatsz. Valószínűleg egy oldalra nem fér el a sok megoldás.

Az új lapod tetejére írd fel a nevedet.

Az 1) és a 2) feladatnak csak a megoldását írd le! (a=      ,     b =       ,.......)
A többi feladatot írd le a füzetbe, minden feladatot új sorba írd!
Először csak az első oldallal, utána a másodikkal foglalkozz!

Igyekezz szépen, olvashatóan írni! (Dávid nem szeretek írás szakértővé válni!!!!)

Az 1) 2) 3) 4) ....feladatot vonalzóval húzott vonallal válaszd el, ahogyan az én Hf. lapomon látod!
Jó munkát!


A másik oldal:


Remélem meg tudtál birkózni a feladatokkal, nem kapkodtad el őket!

Még egyszer nézd meg, hogy a 2. oldalon levő feladatok eredményeit, leegyszerűsítetted-e!!!

A felmérésről készült fotóidat hétfőn éjfél előtt 🙋 küldd el a garaiedit62gmail.com címre.
Ennek a felmérésnek a megoldását mindenkitől várom.

ÚJ!!! Szerdán és pénteken 10 órától videós órát próbálunk tartani a Teamsben. Szerdán szóban is értékelem az eddigi munkátokat. Bízom benne, hogy addigra a felmérést is sikerül kijavítanom.




Matematika Betti nénivel 2020.03.30.

Kedves Ötödikesek !                            


HÉTFŐ - KÉPEK
Üdvözöllek benneteket az új hét kezdetén !

Akinek hibátlan vagy egy hibája lett a csütörtöki háziban  (Amina,Balázs,Bence) megkapták a piros pontot . A többieknek sincs okuk szomorúságra ,legközelebb biztosan sikerül .😊


A mai napon folytatjuk az összefoglalást .Írd fel a mai dátumot ,és címnek: Összefoglalás 

I.Nyisd ki a tankönyvet a 152 .oldalon ;a Tudáspróbánál !

A szöveges feladatoknál figyeljünk a szöveges feladat megoldásának lépéseire !

(Adat ,Terv ,Számítás ,Válasz )



Oldjuk meg közösen 4.5.6. feladatot !


II. Házi feladat a 152/ 1,2,3 feladat
    Nem kell elküldened a megoldásokat  ! Holnap ellenőrizni fogjuk !
                                                        Jó munkát kívánok !

 





Közlemény: „Katolikus hittan 2020. 03. 23.…”

Gabriella Tamasik
Létrehozva: márc. 23.
Katolikus hittan 2020. 03. 23.

Dicsértessék a Jézus Krisztus!

Kedves Gyerekek!
A kialakult helyzet miatt nem tudjuk, hogy mikor lehetünk újra együtt a hittan órákon. Addig is gondoljatok minden nap a Jóistenre! Nekünk, keresztényeknek benne van minden reménységünk, még az ilyen nehéz időszakokban is. A tananyag mellett ne feledkezzetek el az imádságról! Imádkozzunk egymásért, a bajban lévőkért! Vigyázzatok magatokra, egymásra és embertársaitokra!
Ima: Mi Atyánk...
Tananyag: Az ószövetségi húsvét
Az elmúlt órákon tanultunk arról, hogy Isten kiválasztotta Ábrahámot, s nagy néppé tette. Ennek a népnek a történetein keresztül kezdtük megismerni Isten gondviselését népe, s a saját életünkben is.
Ezt a népet kiszabadította az egyiptomi rabságból, ezt ünnepelték húsvétkor. A mai órán mi is ezt a történetet ismerjük meg.
Feladat: Olvasd el a tk. 50-52. oldalon lévő leckét! Válaszolj az 50. oldalon lévő kérdésekre! Old meg a tk. 52. old. 1. feladatát!
A következő linken meg is nézheted az eseményeket:
https://videa.hu/videok/film-animacio/oszovetseg-rajzfilm-18-kivonulas-Cx8D1T4xsnMu8J0H
Katolikus hittan 2020. 03. 30
                                       Dicsértessék a Jézus Krisztus!
Remélem jól vagytok! Ismeretlen, s nagy önfegyelmet igénylő időket élünk meg, de ha ezt kibírjuk, akkor sok tapasztalattal, megerősödve kezdhetünk hozzá az új feladatokhoz. Gondoljunk arra, hogy az Úr Jézus is sokat szenvedett értünk, s nem adta fel! Minden nap arra biztatlak benneteket, hogy imádkozzatok, hisz az imának nagy ereje van! Az Ő nagy áldozatának, s feltámadásának ünnepe az újszövetségi húsvét. Élete árán szabadított meg bennünket az örök haláltól!
 Ima: Mi Atyánk...
Tananyag: Húsvéti történet
A múlt órán az ószövetségi húsvétot tanultuk, ezen az órán az újszövetségi húsvétról nézünk egy filmet. A következő órán pedig átvesszük az eseményeket a tankönyvből.
Feladat: Nézzétek meg az alábbi rajzfilmet! Figyeljétek meg a helyszínt, a szereplőket és az eseményeket!

Emelt angol - Éva néni

Dear Students,

today is your test. 

A Google Űrlap jobb megoldásnak tűnt, mint a Word dokumentum mégiscsak. Ne lepődjetek meg.
Csak egy pár kérdés, feleletválasztós vagy rövid választ kell beírnod.
Összesen 15 pontos. Az eredményed ki fogja írni a végén. Ez még mindig eléggé teszt üzemmód, úgyhogy ne izguljátok túl, jó?
A mai nap 16 óráig van időd kitölteni. Lehetőség szerint egyszer. (Nem is tudom, hogy engedné-e többször.)
Én látni fogom az eredményeket és holnap megbeszéljük.

Holnap 11-től mehet egy rövid live óra a Teamsen? Mindenki tud csatlakozni?

Na akkor, ha felkészültél...

Please open this link.
https://forms.gle/RCvZVpw7akkAYzyG6

Ez a frissített link. Hátha most jó lesz!

Good luck!

Ha bármi nem stimmel, írjatok emailen vagy Facebookon.
Köszi! Jó munkát!

Angol-Heni nénivel 2020.03.30.

Kedves Angolosaim! Good morning!

How are you today? Are you OK? Let's  start!

Küldöm a csütörtöki feladatok javítókulcsát!
Füzet:
Ő nem gitározik. He/She doesn't play the gitar.
Ő nem gyűjt bélyeget. He/She doesn't collect badges.
Ő nem röplabdázik. He/She doesn't play volleyball.

Tankönyv: 45./5.b
1. don't
2. doesn't
3. don't
4. doesn't
5. doesn't
6. don't
7. don't

A mai napra gyakorló feladatokat állítottam össze.

1.feladat
Írd be az igék a megfelelő alakját! Figyelj a have-ből has lesz!
Kattints ide a kezdéshez! A feladatot gyakorlásként másold le a füzetedbe is!

Lesson  80.

1.I get up in the morning. >>>> She  up in the morning.
2.I go to school by bus. >>>> She  to school by bus.
3.I  the piano every day. >>>> She plays the piano every day.4. We watch TV at home. >>>> He  TV at home.5.I have a dog. >>>> He  a dog.6. We  in a big city. >>>> She lives in a big city.7. Me and my friend read a lot. >>>> He  a lot.8. You  tired. >>>> My mother looks tired.



2. feladat
Gyakorold az igék tagadó alakját! Válaszaidat a képernyő jobb sarkában lévő pipával ellenőrizd, majd ugyanitt a nyílra kattintva lépj tovább! Kattints ide a kezdéshez!

3. feladat
Mf. 37./6. Javítsd ki a mondatokat! /Írj egy tagadó mondatot, majd egy állító mondatot, ahogy a példa szerint látod!/


Ha megoldottad a feladatot küld el: IDE !

Goodbye, Heni néni

Természetismeret (03.30.)

Kedves ötödikesek!



Ma szükséged lesz  tankönyvedre, füzetedre és munkafüzetedre!

Új témakört kezdünk:


TÁJÉKOZÓDÁS A VALÓSÁGBAN ÉS A TÉRKÉPEN

Ezen belül is az első téma:     Miről mesél a térkép?



1. A térkép a tájékozódás fontos eszköze.
Nyisd ki a könyvedet és olvasd el a 127., 128. és 129. oldal
Jegyezzük le az eddigieket a füzetbe!


Új oldalra írd fel középre: TÁJÉKOZÓDÁS A VILÁGBAN ÉS A TÉRKÉPEN
Egy sor kihagyással az első téma címét: Miről mesél a térkép?
     

Egy sor kihagyással sor elejére írd le pirossal a következő fogalmat:

Térkép: A Föld felszínének arányosan kisebbített, felülnézeti alaprajza.

Nézd meg az alábbi videót:


A TÉRKÉP(Facebook fiókkal is be tudsz lépni.)

2. Nézzük, mi az atlasz? Olvasd el a 129.o. lap alján lévő érdekességet! Hogy tudnád megválaszolni röviden?

Írd le a füzetbe a válaszodat!  

Atlasz:


3. Írd le a következő mondatot a füzetbe és folytasd! (Segít a tk. szövege.)

   A jó térkép minden nyelven megérthető, mert....

4. Gondolkozz el azon, hogy Te milyen térképekkel találkoztál már?
    Milyen célból használhatunk térképet?

5. Vedd elő a munkafüzetedet és old meg a mf. 59.o. 1. és 2.feladatát!
Régen is voltak olyan emberek, akik távoli tájakra utaztak el, amikről egyszerű rajzokat, 
térképvázlatokat készítettek. 

Készíts térképvázlatot Te is! :) Old meg a mf. 59.oldal 3. feladatát!

7. Méretarány:

Izgalmas kérdés, hogy hogyan készül a térkép, ugye?

Azt tudjuk, hogy a valóságot ábrázolja, de ha belegondolsz, ugye egyértelmű, hogy nem az eredeti méretben.
Míg egy radírt, ceruzát, hegyezőt eredeti méretben tudsz lerajzolni, addig például egy szekrényt nem, hiszen nem fér el a rajzlapodon.
Mit kell tenni ilyen esetben, hogy mégis tudd ábrázolni????
Gondolkozz!
.
.
.

IGEN! Le kell kicsinyíteni! Ügyes vagy! :)
A kisebbítést arányosan kell megtenni. A térképeken feltüntetik, hogy a valósághoz képest mennyivel kisebb a rajz, tehát hogy mekkora a kisebbítés mértéke. 

 Magyarország domborzata térképe:




Jobb oldalon felül látsz két számot köztük kettősponttal: 1:1 500 000
 (Húzd el jobbra az oldalt!)

Így olvasod le: 1 aránylik az 1 500 000-hez

Ez azt jelenti, hogy ami a térképen 1 cm, az a valóságban 1 500 000.

Tehát az ábrázolt terület a valóságban 1 500 000-ször  nagyobb.

Írd le a füzetedbe a következő fogalmat:

Méretarány: Megmutatja, hogy ami a térképen 1 cm, az a valóságban hány centiméter. 

Írj le példának a füzetedbe egy méretarányt:  pl.: 1:1 500 000.

Ha otthon van atlaszod, vagy térképed, akkor azokon is fogsz találni ilyen méretarányt.


8. Vonalas méretarány:

A térképeken a méretarány alatt egy vonalas beosztást is találsz.

Ez a vonalas aránymérték, egyszerűbben vonalas mérték.

Hogy mire használhatjuk?

Segítségével két földrajzi hely távolságát közvetlenül meghatározhatjuk.

Írd le a füzetbe a vonalas mérték fogalmát is.


9. Végezetül old meg a munkafüzetben:

Mf.: 60.o./ 4.
Mf. 61.o./6.,8.

Feltétlenül írd rá a nevedet a füzet és a mf.-i oldalak tetejére!
Fotózd le a füzetedben lévő vázlatot valamint a munkafüzetben elkészített feladatokat és küldd el IDE !

Füzetképethez küldök segítséget!



10. Gyakorló teszt!

Köszönöm a múlt órai munkát! 


Az osztályból 13-an regisztráltak és még Meni kivételével, ők meg is oldották a tesztet. Van aki többször is, így ez a 12 tanuló a mai napon kap egy órai munka 5-öst! :)
Ötöst kapott: Adri, Szabi, Gergő, Flóra, Boti, Flávia, Marci, Niki, Vini, Áron, Ákos és Vitéz.
Gratulálok!😃


Meni, most már elérhető a teszt, így ki tudod te is tölteni!


Akik még nem jelentkeztek, azok az előző órai leírás alapján péntekig,(04.03.) kitölthetik a feladatsort, és akkor nekik is jár az órai munka ötös!
Hiányzik még: Csenge, Gréti, Szandi, N. Dávid, P. Dávid és Cintire.
(Regisztráció után én jóváhagyom a kérelmet, és ezután jelenik meg nektek a teszt.)

A témazáró dolgozat egyenlőre későbbi időpontra került. Szólok időben, ha esedékessé válik.
Addig is érdemes átnézni, és tanulni a füzetbe leírtakat!

Jó munkát kívánok nektek! 😃


Reni néni

2020. március 30. Etika

Kedves 5.a osztályos tanuló!

Szombaton volt a Föld órája. 🌎💚 
Az akció során számos városban egy órára lekapcsolják a közterületek és épületek díszkivilágításait, valamint otthonukban a villanyt az emberek, hogy így fejezzék ki elkötelezettségüket a bolygó megóvása iránt. 

Hallottál már róla? Esetleg részt is vettél rajta? Írd le megjegyzésben! :) 

Gyűjtsünk még ötleteket, mit tehetünk a Földünkért!

Gondolatébresztők: 

Nézd meg EZT a videót!



Feladat:

Választhatsz A) és B) között!

A) Írj tippeket, mire kell odafigyelnünk mindennapjainkban, hogy védelmezzük Földünket? (közlekedés, vízfogyasztás, vásárlás, hulladékgyűjtés, stb.)
Elkészítheted pókhálóábrában, kis rajzokkal, vagy fogalmazásként is! Legalább 8-10 tipp! Minél több, annál jobb!

B) Készíts figyelemfelhívó plakátot arról, miért kell Földünk védelmére nagyon odafigyelni! Emeld ki a veszélyeket! A plakátod minél színesebb, figyelemfelkeltőbb, annál jobb!

Az elkészített munkát  IDE töltsd fel! Határidő: 04. 05. (vasárnap) 12 óra!
Erre a feladatre jegyet kapsz!
Jó munkát! :)

Erika néni