HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. május 5., kedd

Matematika 2020.05.05. (120.óra) - András bá

2020.05.05.                         120.óra
Egész számok összeadása,kivonása
 (Tk.:256 - 260)
1.) Ismétlés 
     videó  - Abszolút érték, ellentett (5:42)

2.) Gyakorlás  
      feladat 2    feladat 3    feladat 4    feladat 5

3.) Összeadás, kivonás
    videó - Az egész számok összeadása, kivonása (17:14)

4.) Gyakorlás    

Hf.: Tk.:258.o.14.f.a),b),e),f)    

Matematika Betti nénivel 2020.05.05.

Kedves Ötödikesek !

I.  Ellenőrizzük a házi feladatot ! Tk.254/7

 

 
                         A mai óra címe: Az egész számok abszolútértéke

II.
Nézd meg a következő    VIDEÓT!



Készíts a füzetedbe egy ugyanolyan számegyenest ,mint amilyet a videóban láttál !





III.Mit értünk egy szám abszolútértékén ? Megértéséhez nézd meg a következő VIDEÓT!

Szabály: Egy szám abszolútértéke a szám 0-tól való távolsága a számegyenesen .
              Jele:        I-5I  =  +5                      I +7 I = 7                      I 0 I = 0

 
              A pozitív szám abszolútértéke maga a szám.
              A nulla abszolútértéke 0.
              A negatív szám abszolútértéke a szám ellentettje.

 Azokat a különböző előjelű számokat,amelyek a számegyenesen nullától egyenlő távolságra   vannak, egymás ellentettjeinek nevezzük .


Másold le a szabályokat a füzetbe ,és tanuld is meg! (pirossal szedett rész)
  IV. Gyakorlás :A videó 5.példáját írjuk le a füzetünkbe!
   Mennyivel egyenlő ?
          I-5I = +5                                              I 0 I= 0
         -(+3 )= -3                                            -(-10)=+10
          -I-7I =-7                                              -I 0 I = 0
          I-9 I = +9                                             I+27I=+27
         -(-3) = +3                                            -(+540)= -540
          - I+43 I= -43                                      -I-320I = -320        
 
V: Házi feladat Tk.255/10.a) b) c)
 Az a) és b) feladathoz két külön számegyenest készíts !

 Elküldened most nem kell ,de megcsinálni IGEN!
 
                Holnap sajnos nem lesz online óránk, ne feledjétek el !!!
                                                                         A blogban keressétek a feladatokat !
                                                                                                             Jó munkát !
                
                                       
           



Matematika Edit néni (120. óra Gyakorlás. Egész számok összeadása)

Kedves ötödikesek!

Örülök, hogy a Teams-es órán majdnem mindenki részt tudott venni. Legyen ez mindig így!
Teams órák hétfőn és szerdán 10 órakor.

1) Ellenőrizzétek le a házi feladatot! tk. 258 / 14 a)-d)

a) (+3) + (-2) = (+1)     (+12) + (-5) = (+7)     (-7) + ( -9) = (-16)     (+15) + (-8) = (+7)

b) (+3) + (-9) = (-6)     (+6) + (-12) = (-6)      (-11) + ( +9) = (-2)     (-15) + (+3) = (-12)

c) (+17) + (-17) = 0     (-11) + (+11) = 0         (-19) + ( +19) = 0       (-5) + (-5) = (-10)

d) (-3) + (-5) = (-8)      (-8) + (-9) = (-17)        (-12) + ( -4) = (-16)     0 + (-3) = (-3)

Számold össze a helyes megoldások számát, szerdán végig kérdezem kinek hogy sikerült.

2)Ismétléként nézz meg egy rövid videót! https://www.youtube.com/watch?v=odLNqoLzsF4

3) Ismétlő kérdések, amelyekre kell tudnod a válaszokat: (Gondold végig őket! Ha nem tudod a választ nézz utána.)

  • Mit értünk egy szám ellentettjén? (Példákon magyarázd el!)
  • Fejezd be a mondatot! Bármely szám és ellentettjének összege ....................
  • Mit értünk egy szám abszolút értékén?
  • Fejezd be a mondatot! Bármely szám abszolút értéke mindig .......................
  • Negatív számok közül melyik a nagyobb?
  • Hogyan adsz össze azonos előjelű számokat? (adósság + adósság, vagyon + vagyon)
  • Hogyan adsz össze különböző előjelű számokat?


Ma learning apps-en gyakorolsz. Jó munkát! 😉

  1. Egész számok összehasonlítása https://learningapps.org/5136933
  2. Növekvő sor  https://learningapps.org/1762042
  3. Ellentett, abszolútérték  https://learningapps.org/1958278
  4. Egész számok összeadása  https://learningapps.org/1486273
  5. Egész számok összeadása   https://learningapps.org/1611655

Szorgalmi! Aki gyorsan végzett az előbbiekkel! 😍 
Egész számok összege (számegyenes): https://learningapps.org/1486233

Ha ezeket végig megcsináltad és jól mentek, akkor eleget gyakoroltál.
Ha valamelyik nem ment, akkor délután is gyakorolj rajtuk.

Külön írásbeli leckét nem kapsz!😀 




2020. május 5. Német

Kedves ötödikes!

Hamarosan a fantáziaállatokkal foglalkozunk, tudom, mennyire vártad már ezt a témát! ☺️
Előtte azonban megírjuk a megbeszélt dolgozatot.

Nézd át nyugodtan előtte azokat a feladatokat, amiket gyakoroltunk (aztán ne tedd túl messzire a füzeted, könyveket)! ;)

A feladatlapot egyszer töltheted ki, 45 perced lesz rá!


Sok sikert!

Erika néni

Nyelvtan Angi néni V.05.

Kedves ötödikesek!
A redmentás dolgozat megoldásait sajnos még mindig nem kaptam meg 2 embertől, így nem tudom addig feltenni a megoldásokat sem. Várok még, és reménykedem😄
Ismétlésként elevenítsük fel a múlt órai anyagot!  Írd fel a füzetedbe is az alábbiakat
Hangutánzó szavak   H→J  pl.: brummog, cincog, sistereg
Hangulatfestő szavak H⇢J pl. : vánszorog, cammog, langaléta
Ma a hasonló alakú szavakkal fogunk foglalkozni. Kérlek, figyelmesen nézd meg a videót!
Írd le a videóból a hasonló alakú szavak jelét! (rögtön az elején van)
ITT
Nézd meg a mf.85/1.2. feladatát, és oldd meg!

2020. május 5. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Ma dolgozatot írunk a magyar helyesírás alapelveiből. Nézd át nyugodtan előtte azokat a feladatokat, amiket gyakoroltunk (aztán ne tedd túl messzire a könyveket)! ;)

A feladatlapot egyszer töltheted ki, 45 perced lesz rá!



Holnap 9 órakor Teams-en találkozunk!
Addig mindenki töltse ki a dolgozatot!

Erika néni

Történelem - 05.05.

Kedveskék,

ma elsőként a múlt órai feladat megoldásait ellenőrizzük.


1. Javítsd, vagy egészítsd ki a múlt órai válaszaid, ahol szükséges!

- A monda szerint honnan származnak a magyarok? - Noé unokájától, Ménróttól, akinek két fia (Hunor és Magyar) a népüket Szittyaországba vezette.
- A tudományos álláspont szerint honnan származnak a magyarok? Mi alapján állítják ezt? Az Urál vidékét tekintik a magyar őshazának. A nyelvrokonságok alapján gondolják így. (De vigyázz, a nyelvrokonság nem néprokonság!)
- Mikor és milyen útvonalon haladva jutottak el a magyarok a Kárpát-medencébe?
feltételezett magyar őshaza ⇾ Magna Hungaria ⇾ Levédia ⇾ Etelköz ⇾ Kárpát-medence
- Mi volt a hét törzs neve? Nyék, Megyer, Kürtgyarmat, Tarján, Jenő, Kér, Keszi
- Mi volt a hét vezér neve? Álmos, Előd, Ond, Kond, Tas, Huba, Töhötöm
- Mikor és hol kötöttek vérszerződést egymással? A 9. században, Etelközben.

2. Ellenőrizd tudásod:



Ha ezzel megvagy, haladjunk tovább a vázlatunkkal! Ismét ugyanaz a feladatod: olvass figyelmesen és válaszolj a kérdésekre! ☺️

3. Miért, mikor, hol és hogyan történt meg a honfoglalás? (tk. 156-157. o.)

4. Mit jelent történelmi fogalomként az, hogy kalandozás? (tk. 160. o.)

5. Miért és merre felé kalandoztak a magyarok a honfoglalás után? Meddig tartottak ezek a portyázások? (tk. 160-161. o.)


6. Töltsd ki EZT a kvízt!

♡ Remélem, tetszik a téma, szerintem őrült érdekes. ☺️ Ha volna még kedved ezzel kapcsolatban megnézni egy rövid mesét, ajánlom figyelmedbe ezt:


Legyen szép napod!
Kata n.

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Még mindig maradunk a What's the time? témakörnél.

1. feladat

Másold le a füzetedbe a következő időpontokat és írd mellé angolul a kifejezést!

Pl. 10: 05 It's five past ten.

9:15....................................................................

7:43....................................................................

12:30...................................................................

6:21....................................................................

11:10...............................................................

4:00..................................................................

2. feladat


Tk.41.o./6.a



Pl.: When is the volleyball match?
     It's on Friday at eight o'clock.

Dolgozz a példa alapján! Írd a mondatokat a füzetbe!



 3. feladat

Mf. 34.o./2.  Oldd meg a feladatot!





4. feladat


Mf. 34. /1.o.


Best wishes!