HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. május 7., csütörtök

Matematika 2020.05.07. (32.gyakorló) - András bá

2020.05.07.                       32.gyakorló
Egész számok összeadása,kivonása
 (Tk.:256 - 260)

Hf.ellenőrzés Tk.:258.o.14.f.a),b),e),f)
 

1.) Ismétlés 
     videó  - Abszolút érték, ellentett (5:42)

2.) Gyakorlás  
      feladat 2    feladat 3    feladat 4    feladat 5

3.) Összeadás, kivonás
    videó - Az egész számok összeadása, kivonása (17:14)

4.) Gyakorlás    
 

Testnevelés-Sportjátékok: labdarúgás

Kedves diákok!

Mai naptól folytatjuk a sportjátékokat labdarúgással.
Bemelegítésnek erősítős játékra invitállak benneteket. Kattints egy lapra, végezd el a feladatot, majd fordíts fel egy újabb lapot!
Erősítős játék

A fő részben labdaérzék fejlesztős feladat lesz. Szükséged lesz egy sapkára egy cipőre, egy könyvre és egy kulacsra vagy pohárra vagy egy kaspóra ami a videóban szerepel.
Labdaérzék fejlesztés videó

Szilvi néni

2020. május 7. Német

Kedves ötödikes!

Teams-en megbeszéltük a mai feladatot. Segítek: interjút készítünk egy állattal! :)

A tankönyv 53. oldalán néztük át hozzá ezt a szöveget:

A kérdéseket másold innen, a válaszokat pedig egy kicsit módosítsd, hogy a te állatodhoz passzoljon!

A tankönyv 45. oldala is segít a válaszok megírásával.

Választhatsz közülük, vagy írhatsz sajátot!

1. 🦒 die Giraffe  - aus Afrika - Pflanzen -  am größten sein
2. 🐆 der Gepard - aus Afrika - Fleisch - am schnellsten laufen
3. 🐢 die Riesenschildkröte - aus Afrika - Pflanzen - am ältesten werden
4. 🦎 der Zwerggecko - aus Amerika - Apfel - am kleinsten sein
5. 🦅 der Adler - aus Europa - Fleisch - am besten sehen

Szorgalmi: 
A) két interjú elkészítése
B) egy illusztráció az állatról, ahogy interjút ad (mint a könyvben is)

Ellenőrzés

Töltsd fel az interjúd IDE!
Határidő: péntek 16 óra!

Erika néni

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai órán új nyelvtan fogunk tanulni.

PRESENT SIMPLE

1. feladat

Olvasd el a ragozást, majd másold le a füzetedbe!

PRESENT SIMPLE TENSE - EGYSZERŰ JELEN IDŐ

Akkor kell használni, amikor a jelenben nem éppen, hanem rendszeresen, szokásosan, ismétlődően történik a cselekvés, ha azt a bizonyos dolgot mindig visszatérően, szokásod szerint csinálod! Tehát soha nem egy aktuálisan, mondjuk egy alkalommal éppen történő dologról van szó!

I teach Maths. – Matekot tanítok.
Pamela drives to work. – Pamela kocsival jár dolgozni.
Do you live here? – Itt élsz?


KIJELENTÉS

I WORK
YOU WORK
HE/SHE/IT WORKS
WE WORK
YOU WORK
THEY WORK

TAGADÁS 

I DON'T WORK
YOU DON'T WORK
HE/SHE/IT DOESN'T WORK 
WE DON'T WORK
YOU DON'T WORK
THEY DON'T WORK 

KÉRDÉS 
 
DO I WORK?
DO YOU WORK?
DOES HE/SHE/IT WORK?
DO WE WORK?
DO YOU WORK?
DO THEY WORK?

 Tagadni és kérdezni a do/does segédigéket használjuk.
E/3 személyben kijelentésben az ige S végződést kap. A does segédigét csak E/3 személyben használjuk.

2. feladat

Mf. 35.o./3

Írd át a mondatokat tagadó alakba használd a don't és doesn't segédigéket!


3. feladat


Írd le angolul egy napodat! Vedd példának a TK. 42.o. szövegét!


A fogalmazásodat töltsd fel IDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Bye.

Anikó néni














 

Angol - Éva néni

Dear Students!

Thank you for being so wonderful on online class.
You all get a five!!! 
(Köszönöm a legutóbbi online órai aktivitását a csoportnak. Mindenki aki jelen volt, kapott egy ötöst.😊)

Now:
Listen to exercise 2 on page 56. 
Here's the link: https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Now you read. Read the text aloud three times.
(Most te jössz az olvasásban. Olvasd fel hangosan a szöveget háromszor.)
Böcsületeseeeeen. Nem magadban, nem tátogva....Szépen folyékonyan. Ha akarod, csinálhatod úgy, ahogy órán csináltuk:
Meghallgatod először az egészet egyben.
Második hallgatásra mondatonként ismételsz a magnó után.
Harmadjára önállóan olvasol.
Ez a lecke ugye azért is fontos, mert most megtanulhatsz útbaigazítani valakit angolul, aki tőled kér majd segítséget. Illetve te is így fogsz tudni segítséget kérni valakitől, ha külfödre mész.

Vedd észre, hogy a szövegben a there is/ there are kezdetű mondatok kérdés formájában hangzanak el. Készítsünk erről egy gyors bejegyzést a füzetbe. Szövegkiemelő, kincsesfüzet.

THERE IS/ THERE ARE

Állító alak:
There is a TV on the table.   -  Van egy TV az asztalon.
There are seven cats in the car.   -  Van hét macska a kocsiban.

Tagadó alak:
There isn't a TV on the table.   - Nincs TV az asztalon.
There aren't seven cats in the car.  - Nincs hét macska a kocsiban.

Kérdő alak:
Is there a TV on the table?   -  Van egy TV az asztalon?
Are there seven cats in the car?  - Van hét macska a kocsiban?


 Válaszok:  
-  Yes, there is.    - Igen, van.
- No, there isn't.  - Nem, nincs.

- Yes, there are.   - Igen, van.
- No, there aren't.  - Nem, nincs.



---> Most töltsd ki, a táblázatot az 57. oldalon a 3. feladatban.
A javítást küldöm ide legközelebb.


Have a nice day! - Legyen szép a napod!








Angol-Heni nénivel 2020.05.07.

Dear Students! Good morning!

A keddi óráról szép, igényes feladatokat küldtetek. A jutalma mindenkinek egy piros pont. Aki még nem küldte vissza, attól a mai nap folyamán várom.

A mai gyakorló feladatokat a munkafüzetben találod.

1.  feladat
Munkafüzet 42./1.
Label the things in Hannah's bedroom.













2. feladat
Munkafüzet 42./2.
Find seven things.


3. feladat
Complete the bubbles.

Ha készen vagy a feladatokkal fényképezd le és küldd el IDE !

4. feladat
Játék.  Keresd a párját!
A játék indításához KATTINTS IDE !

Goodbye, Heni néni

Természetismeret(05.07)

Kedves Gyerekek!


Ügyesen kitöltöttétek a múlt órai tesztet! Az eredményeket  már e-naplóban is láthatjátok.
Két tanuló feladata hiányzik még (Csenge és Cinti), őket keresni fogom.

Új témakört kezdünk:
A FÖLD ÉS A VILÁGEGYETEM

Nappal vagy éjszaka?

A Föld bolygó a mi lakóhelyünk. Alakját legtöbször gömbhöz hasonlítják, de a valóságban, mérések alapján már tudjuk, hogy az Északi- és a Déli-sarknál kissé lapult. Ezt a formát pedig geoidnak nevezzük.

A Föld kétféle mozgást végez:
1. forog saját (képzeletbeli) tengelye körül,
2. kering a nap körül.

Ezeknek a mozgásoknak a következményeit tapasztaljuk a mindennapi életünkben.
Hogy melyek ezek? Nézd meg az alábbi videót!




Készíts jegyzetet a tanultakról a füzetedbe!



Végül olvasd el a tankönyvet 144. oldaltól a 148. oldalig jövőhét hétfőig.

Küldj nekem fotót a füzetedről IDE (Dropbox)


Szép napot kívánok nektek!😊

Reni néni




Matematika Gyakorlóóra Betti nénivel 2020.05.07.

Kedves Ötödikesek !

Ma az egész számok összeadását fogjuk gyakorolni!

I.Pozitív számokat szimbolizálhatjuk készpénzzel !
   Negatív számokat pedig adósságcédulával !

Nézd meg ennek megértéséhez a következő Videót !
  Írjuk le a videóban látottakat a matematika nyelvén ! (Írd le a füzetedbe !)
A készpénzt jelöld te is pirossal,az adósságot  kékkel,a végeredményt feketével !

(+4)+(-2)=(+2) 
(+2)+(-2)= 0
(+2)+(-4)=(-2)

II.Az egész számok összeadását szimbolizálhatjuk kötélhúzással !
Ennek magyarázatát láthatod a következő VIDEÓN

Írjuk le a videóban látottakat a matematika nyelvén ! 
  (-6)+(+3)=(-3)
  (-10)+(+4)=(-6) 
  (-3) +(+6)=(+3) 
  (-2)+(+8)=(+6) 
III. Gyakorolj a következő játékokkal !
1JÁTÉK

2.JÁTÉK

3JÁTÉK
   
4.JÁTÉK
   
5.JÁTÉK

 Ha ezt mind megcsináltad,már biztosan jól begyakoroltad a műveleteket.

                            Elküldendő feladatod nincs.