HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. május 13., szerda

Matematika 2020.05.13. (125.óra) - András bá

2020.05.13.                       125.óra
Egész számok összeadása, kivonása
(Gyakorlás III.)

1.) Hf. ellenőrzése: 260.o.19.f.


2.) Gyakorlás


3.) Ismétlés

  • Mit értünk egy szám ellentettjén?
  • Bármely szám és ellentettjének összege ................
  • Mit értünk egy szám abszolút értékén?
  • Negatív szám abszolút értéke mindig .....................
  • Negatív számok közül melyik a nagyobb?
  • Pozitív számok közül melyik a nagyobb?
  • Mit végezhetünk pozitív szám (+) kivonása helyett?
  • Mit végezhetünk negatív szám (-) kivonása helyett?
  • Mikor nő a vagyonom?
  • Mikor csökken a vagyonom?
  • Mit jelent az összeadás, kivonás egyszerű alakja?

I.  Pozitív (+) szám kivonása helyett elvégezhetjük az ellentettjének (negatív (-) szám) a hozzáadását. 

II.  Negatív (-) szám kivonása helyett elvégezhetjük az ellentettjének (pozitív (+) szám) a hozzáadását.





Testnevelés-Sportjátékok

Kedves ötödikes!

A mai órán lezárjuk a sportjátékos részt. Nézzétek meg mind a három videót, majd töltsétek ki a tesztet! Erre is kaptok sportjátékok jegyet, mint a kézilabdára. Jövőhét hétfőig várom vissza.

Kosárlabda videó

Labdarúgás videó

Röplabdázás videó

A számonkérést itt tölthetitek ki: Sportjátékok feladatlap

A kézilabda feladatlapot csak 8 főtől kaptam meg (Csenge, Szabi, Meni, Marci, Niki, Vini, Adri, Áron). A többiektől még várom.

Szilvi néni

Matematika I (125. óra Egyszerűbb alak gyakorlása)

Kedves ötödikesek!

1) Ismételjük át a legfontosabb tudnivalókat, szabályokat! 😦😊
  • Mit értünk egy szám ellentettjén?
  • Fejezd be a mondatot! Bármely szám és ellentettjének összege ....................
  • Mit értünk egy szám abszolút értékén?
  • Fejezd be a mondatot! Negatív szám abszolút értéke mindig .......................
  • Negatív számok közül melyik a nagyobb?
  • Pozitív számok közül melyik a nagyobb?
  • Mit végezhetünk pozitív szám (+) kivonása helyett?
  • Mit végezhetünk negatív szám (-) kivonása helyett?
  • Mikor nő a vagyonom?
  • Mikor csökken a vagyonom?
  • Mit jelent az összeadás, kivonás egyszerű alakja?
2) Gyakoroljunk a beküldött házi feladat tapasztalatai alapján!
    Írjuk fel az összeadás, kivonás rövid alakját! Végezzük el a műveleteket!
                       (-5)  +   (+7) =                          (+42) – (+21) = 
                    (+23) + (+47) =                            (+8) – (+10) =
                       (-13) + (+8) =                           (-22) – (+45) =

                    (+19) – (-47) =                             (+80) + (-97) = 
                     (-15) – (-27) =                              (-45) + (-22) = 
                     (-29) – (-15) =                            (+ 62) + (-32) =


3) Gyakoroljuk  a számolást az egyszerűbb alakkal!
    2020 - 2020=              -2020 - 2020=                 0 - 2020 =                   -2020 + 2020=

4) tk. 260 / 20 feladat

Hf. tk. 260 / 19   Beküldendő szerda 18 óráig (garaiedit62@gmail.com)
       A feladatokat soronként, balról jobbra haladva oldd meg. Az eredeti feladatot is írd le! 

Gyakorolj!

1. Rövid alak, manók párosítása         https://learningapps.org/7864742
2. Összeadás kivonás rövid alakja      https://learningapps.org/7793081
3. Két jel helyett egy jel „piskóta”      https://learningapps.org/5471536
4. Számolás egyszerűbb alakkal          https://learningapps.org/7631861
5. Összeadás, kivonás rövid alakkal    https://learningapps.org/1958263
6. Összeadás, kivonás rövid alak         https://learningapps.org/7631865

Nyelvtan Angi néni V.13.

Kedves ötödikesek!
A tegnapi munkafüzeti megoldásokat ellenőrizheted:
85/1. feladat :  a szoba→helyiség, a város→helyiség
                        a postás kép →egyelőre, az almás kép→egyenlőre
                        az eső→egyhangúan esik, a szavazás→egyhangúlag
85/2. feladat:
számtalan: sok,
számolatlan: számlálatlan
 gondtalan: gond nélkül,
gondatlan: felületes
íztelen: nincs íze
ízetlen: illetlen
kénytelen: kényszerű
kényelmetlen: kellemetlen

Ma még gyakorold be!
 ↓↓↓

ITT
ITT
ITT

Oldd meg a mf. 86/3. és a 87/1.2. feladatait!
Most nem kell elküldened a fotót, csak kommentbe írd le, hogy hogyan sikerült a játék: név+pontszám

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


A mai órán a hangalak és jelentés témakörben a rokon értelmű szavakat vesszük.

1. feladat


Tk. 87-88.o olvasd el mit ír a könyv a rokon értelmű szavakról!


2. feladat


Írd le a füzetedbe az alábbi szabályt!

Vannak olyan élőlények, tárgyak, dolgok, cselekvések, amelyekre több szót, kifejezést is használunk. Ezek nevezzük rokon értelmű szavaknak. 

3. feladat


Gyűjts a füzetedbe rokon értelmű szavakat az okos és szép szóra!

4. feladat


Mf. 93.o/ 1, 4, 5.
Mf. 94.o/7

5. feladat


Játék ITT


Jó munkát!

                            Anikó néni

Irodalom

Kedves Gyerekek!


A mai óra élő online lesz a teamsban várlak benneteket reggel 8 órakor.



Téma : János vitéz 23-27. fejezet

János vitéz Tündérország kapujában

Feladatok Tanulói tevékenység SNI tanuló tevékenysége Fejleszteni ...

Iluska az élet vizéből feltámad

 


Várlak benneteket!

Üdv: Anikó néni