HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. április 17., péntek

Matematika 2020.04.17. (111.óra) - András bá

2020.04.17.                          111.óra
                                  Szögek, szögfajták
 (gyakorlás)

Hf.:Tk.: 161.o.15.f.
https://scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/93169889_235598661155238_8745945615420096512_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=veSlFTnpx7UAX_78Sd-&_nc_ht=scontent.fbud5-1.fna&oh=ae080aa4301018931359246d406e0b2c&oe=5EBC3233&dl=1
1.) A szögtartomány
 

2.) Másold le a szög fogalmát és a szögek jelölésére használt görög betűket!





3.) Szögek mérése szögmérővel




4.) Szögek fajtái (170.o.)


 
5.) Gyakorlás /Csinálj meg minél többet, annál jobb!/
     Játék!!!
   

Hf.: NINCS!!!
L.: Video
(A szög fogalma, fajtái. A szögek mérése és rajzolása.)


Matematika Betti nénivel 2020.04.17.

Kedves Ötödikesek ! 

Jövő héten hétfőn valószínűleg áramszünet lesz ,ezért  hétfőn és kedden ugyanazt a feladatot fogjátok látni a blogban .Ha téged nem érint az áramszünet, akkor már hétfőn is foglalkozhatsz a feladatokkal ,de ha igen ,akkor sem kell megijedned !

 A mai óra anyaga a Szakaszfelező merőleges lesz
I. Először ellenőrizzük a házi feladatot ! Tk:158/11.b)d)e)

Remélem mindenkinek sikerült megszerkeszteni a háromszögeket .Az e feladatban nem tudtunk  háromszöget szerkeszteni a háromszög-egyenlőtlenség miatt.




b) a=3 cm                                           d) a=24 mm
    b=4 cm                                             b=42 mm
    c=5 cm                                              c=48 mm
   K=3+4+5=12(cm )                            K=24+42+48=114(mm)

 II.Nézd meg figyelmesen a következő  VIDEÓT  ( Az első 5 és fél percet elég megnézned )

III. A szakaszfelező merőleges olyan egyenes, amelynek bármely pontja egyenlő távolságra van az AB szakasz végpontjaitól.  (Írd le a szabályt pirossal a füzetedbe és tanuld is meg !)
IV:.Szerkesszünk szakaszfelező merőlegest !
 Nézd meg a következő   VIDEÓT
      Videóval együtt szerkessz! Ha szükséges állítsd le a videót,és lépésenként végezd el a szerkesztést !Az  AB szakasz hossza legyen 6 cm !
 
V..Rajzolj egy AB= 75 mm-es szakaszt! Szerkeszd meg a felezőmerőlegesét!
A szerkesztést most nem kell elküldened a hétvégére nem lesz házi feladatod .

                                             Kellemes hétvégét kívánok !



Halihó

Sziasztok!

Tájékoztatni szeretnélek titeket, hogy tanáraitok értesültek a hétfői áramszünetről, így az az napi órák anyagát lehet, hogy már a mai nap folyamán megkapjátok egyes tárgyakból. Amennyiben ma nem kapod meg, akkor kedden fogod.
A hétfői 8:30-as beszélgetésünk is elmarad. Ha bármi kérdésetek felmerül, nyugodtan írjatok vagy a Teamsben vagy facebookon.
Jó tanulást mára és szép hétvégét!

Szilvi néni

Hon- és népismeret - 04.17.

Kedves Ötödikes,

Ma arról lesz szó, miként működött a családi munkamegosztás 100 évvel ezelőtt.

1. Írd fel a füzetedbe címként:
Családi munkamegosztás


A ti kedvetekért készítettem egy videót a témához. ☺️

2. IDE KATTINTVA találod a videót, nézd/hallgasd meg!

3. Írd fel a füzetedbe: 

gazda:

gazdasszony:


4. A videón látottak-hallottak alapján egészítsd ki a vázlatot (kinek mi a feladata, szerepe a családon belül)!

5. Válaszolj a kérdésre (szintén a füzetbe):
miért volt a meny(ek)nek több és nehezebb feladata, mint az eladó sorban lévő lányoknak?


Remélem, érdekesnek és érthetőnek találtad a témát! Ha belegondolsz, a te feladataid egészen másmilyenek, mint egy 100-150 évvel ezelőtt élt gyermeknek. Melyiket találod "jobbnak", melyiket nehezebbnek? Ha van kedved, oszd meg velem a gondolataidat itt a bejegyzés alatt egy megjegyzésben. ☺️

Matematika (111. óra Gyakorlás)


Kedves ötödikesek!

Miután igen hosszú ideje nem találkoztunk, ma nem tanulunk újat, hanem ismétlünk egy kicsit!

111. óra Ismétlés, gyakorlás (Új oldalra írd az óraszámot,  írd fel a nevedet is mellé!)


1. A kör és részei - Az 1. Párkereső tankocka kivételével, mindegyikkel próbálkozhatsz!
A Rejtvény nem kötelező! Ez szorgalmi!

http://learningapps.org/watch?v=pfgofv02n0

2. Háromszög szerkesztése
A vázlatot és az adatokat is ugyanúgy rajzold meg! A vázlathoz is használhatod a vonalzódat! 

https://www.youtube.com/watch?v=G0MFgWxQ4as  

videó "lestoppolásával" apró pici lépésekkel csináld meg amit a videón láttál!
Elegendő a háromszöget a BC szakasz egyik oldalára megrajzolni! Egy háromszög kell!

3. Szakaszfelező merőleges szerkesztése 
A videóval együtt szerkessz! Ahol szükséges „stoppold le” a videót, csináld meg azt a szerkesztési mozzanatot, aztán lépj tovább a videóval.  
Legyen az AB szakasz hossza 6,5 cm. (mint a videón)


4. Vegyél fel egy AB = 7 és fél cm-es szakaszt! Oszd fel a szakaszt 4 egyenlő részre (körzővel, vonalzóval)! Húzd ki zölddel a szakasz 3 / 4 részét, kékkel az 1 / 4 részét!

Az elkészült három szerkesztési feladatot péntek este 20 óráig küldd el a garaiedit62@gmail.com-ra! Figyelj oda, hogy a fényképen a szerkesztések jól láthatóak legyenek! 

Hf. nincs (Ha gyakorolni akarsz ezeket csináld!  http://learningapps.org/watch?v=pfgofv02n0
                 https://learningapps.org/1178683  )


2020. április 17. Ének

Hahó ötödikesem!

Bizonyára elfáradtál már az elmúlt hetekben. Én is.

🎬Szeretettel ajánlom a figyelmedbe EZT az Oscar-díjas magyar rövidfilmet, nézd meg!


Viszonthallásra!👂

Történelem 04.17.

Drágáim!

Az összefoglalást követően normál esetben dolgozatot írnánk, és mivel nem akarlak megfosztani titeket ettől az élménytől (☺️), ezért ez most sem lesz másképp.
Csakhogy most elsősorban arra leszek kíváncsi, hogy ti milyen kérdéseket tennétek fel a többi ötödikesnek. 
Tehát a feladatod, hogy állíts össze egy dolgozatot az ókori Róma témakörében!

Kérések:
6 feladatból álljon
- lehet párban dolgozni, de akkor 8 feladatot készítsetek

- írhatod a füzetedbe, vagy elkészítheted Word-ben, vagy PPT-ben, vagy a Kahoot vagy akár a redmenta vagy a GoogleForms felületén is - a formát tehát lényegében rád bízom, DE olyan felületen alkoss, ahol otthonosan mozogsz. Ha ez a füzeted, én annak is nagyon fogok örülni. ☺️

- készíts hozzá megoldókulcsot is (azt is lehet, hogy már eleve beleírod pl. ceruzával vagy más színnel a jó megoldást)

- legyen benne egy olyan feladat, ami kifejtős

Lehet benne például: 
  • térképes feladat, 
  • évszámokra vonatkozó (pl. idővonal, sorba rendezés, évszám meghatározás, stb.), 
  • igaz-hamis
  • fogalommagyarázat, 
  • összekötős (pl. személyekre vagy fogalmakra vonatkozóan), 
  • fogalmazás (ez az egy ugyebár kötelező elem), 
  • keresztrejtvény, 
  • forráselemzés (pl. a tankönyvi források segítségével)
  • összehasonlítás (pl. Keletrómai Birodalom és Nyugatrómai Birodalom, vagy korai Róma és császárkori Róma)
  • stb. 

Az elkészült munkákat IDE töltsétek fel!
Ha Kahooton, redmentán, GoogleFormsban dolgoztál, akkor a linket a digitaliskata@gmail.com címre küldheted, ahogy megbeszéltük az online órán. 


Határidő: 2020. április 24. (péntek) 

Kata néni

Angol - Éva néni

Sziasztok!

Köszönöm a türelmeteket, volt egy kis technikai problémám a tegnapi nappal, ezért kapjátok ma az angol feladatokat.

A szünet előtt az 5. leckébe kezdtünk bele: Places.

Hogy is mondtuk, hogy éjjeliszekrény?
És azt, hogy komód?
Na és a ruhásszekrényre is emlékszel?

Biztos, ami biztos, először nézd át a múltkori szavakat és csak akkor menj tovább a feladatokkal, ha azokat biztosan tudod.

Ha ez megvan, akkor nézzük át azokat a pici elöljárószavakat, amik a magyar toldalékok szerepét töltik be az angolban.
Például:  asztal - table, asztalon - on the table

Nyisd ki a tankönyved 52. oldalon és nézd meg a 3a pontban található ábrát.


Másold át ezt az ábrát a füzetedbe kincses füzeti bejegyzésnek, és írd te is a szavak mellé a magyar jelentésüket, ahogy láthatod ezen az ábrán. 
Címnek azt írd: Elöljárók (idegen szóval: prepozíciók).
Tulajdonságaik: - mindig a főnév előtt állnak                                   például: in the kitchen
                             - a magyar fordításban a főnév mögé kerülnek   például: a konyhában

A tankönyvhöz tartozó honlapon meg is tudod hallgatni a kiejtését ezeknek a szavaknak.
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu


Gyakorlásképpen végezd el a feladat b) részét. Hol van Robby, a robot?
A feladatot a füzetedbe kell elvégezni.

Szorgalmi feladat a Mf. 42.o/4. A munkafüzethez tartozó CD-n találod a hallgatásos feladatot. 

Thank you! Have a nice weekend!
Bye!