HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. április 6., hétfő

2020. április 6. Német

Kedves ötödikes!

Ma is nagyon ügyesen dolgoztál a Teams-en. Köszönöm az aktív részvételt! 😍

Egy hiányzónk volt: Bogi.

Összegzem a ma tanultakat:

Tankönyv 51. oldalon a boáról, a papagájról és az óriásteknősről beszélgettünk.



A füzetbe írtuk:

Die Boa kann alt werden. (=A boa öreg tud lenni.)
Der Papagei kann älter werden. (=A papagáj öregebb tud lenni.)
Die Riesenschildkröte kann am ältesten werden. (=Az óriásteknős tud a legöregebb lenni.)

Munkafüzet 36. oldalán az alábbi tulajdonságokat találtuk meg:

langsam - schnell
viel - wenig
klein - gross
alt - jung
schlecht - gut
lang - kurz
tief - hoch

Ennyi! :)

Erika néni

Matematika 2020.04.06. (109.óra) - András bá

2020.04.06.                        109.óra

                         Háromszögek szerkesztése II.

1.) Ismétlés:
  - körvonal

  - körlap

  - a kör és a körlap részei feladat   - szerkesztés menete (adat,vázlat,szerkesztés) video

2.) Nyisd ki a tankönyvedet a 158. oldalon. Olvasd el a lap tetején az Összegzésben a háromszög szerkesztés lépéseit!

3.) Szerkeszd meg a 158. oldal 11. feladatában megadott 6 darab háromszöget! Ismertek a háromszögek oldalai. Mind a hat feladatban a szerkesztés lépései megegyeznek.


4.) Melyik háromszöget nem lehet megszerkeszteni? Miért?
 
Hf.: Tk.: 158.o.12.f. (adat,vázlat,szerkesztés)
               Ide töltsd fel!

Testnevelés:exatlon pálya

Kedves gyerekek!

A heti testnevelés óra feladata egy exatlon pálya tervezése, megvalósítása lesz. Kialakíthatsz egyet a kertben, szabadban vagy akár a házban is.
Amikor megállmodtad és megvalósítottad, dokumentáltad, küld el nekem az alábbi linkre 2020. április 20-ig!
Az én exatlon páyám

Leírhatod, rajzolhatod, levideózhatod, lefotózhatod. Rád van bízva. Várom az ötleteiteket!
Küldök egy videót, hogy mi otthon hogy alakítottuk ki.
Exatlon pálya minta

A legjobbakat 5-sel jutalmazom.
Szilvi néni

Jó reggelt!

Jó reggelt!

Ma is találkozunk a Teamsben 8:30-tól!
Várlak benneteket!

Szilvi néni

Matematika Edit néni (IV. 6, 109 óra Szakaszfelező merőleges)



Kedves ötödikesek!

Remélem jól telt a hétvégétek, és egy kicsit kint is tudtatok lenni.

109. óra Szakaszfelező merőleges (tk.158-159. oldal)

1.Ellenőrizd a házi feladatodat a fénykép alapján! Ha elfelejtetted a kerületeket kiszámolni, pirossal pótold!

2. Figyeld meg a videót! (Elég, 5:40percig megnézni!)


3. Írd le a szabályt: A szakaszfelező merőleges olyan egyenes, amelynek bármely pontja egyenlő távolságra van az AB szakasz végpontjaitól.  (A szakaszfelező merőleges a szakasz felezési pontján halad át és merőleges a szakaszra)

4.Szakaszfelező merőleges szerkesztése 
A videóval együtt szerkessz! Ahol szükséges „stoppold le” a videót, csináld meg azt a szerkesztési mozzanatot, aztán lépj tovább a videóval.
Legyen az AB szakasz hossza 6,5 cm. (mint a videón)


4.Rajzolj egy AB= 55 mm-es szakaszt! Szerkeszd meg a felezőmerőlegesét! (Ha szükséges játszd le újból a videót!)

5. Rajzolj egy AB= 9 cm hosszúságú szakaszt! Oszd fel 4 egyenlő részre!
(Először felezd meg a szakaszt! A felezési pont legyen F! Két szakaszt kapsz AF és FB szakaszt.
Mindkettőt felezd el külön-külön. Így megkapod az AB szakasz negyedrészeit!)
Itt a kész ábra is!

Hf. Az órai 3 ábra újbóli megszerkesztése (Nem kell elküldened!)

Matematika 2020.04.06.

Kedves Ötödikesek  !

Kijavítottam a Témazárókat , mindenkinek e-mail -ben visszajeleztem az érdemjegyét,a Krétában  is megtalálod  .Többnyire jól sikerültek a dolgozatok .Ügyesek voltatok ,megdicsérlek benneteket!Akinek rosszabbul sikerült az se szomorodjon el, a legközelebbi dolgozat biztosan jobban sikerül .😊


A múlt órán a kör részeivel ismerkedtünk meg .Remélem mindenkinek sikerült megtanulni az elnevezéseket .

A mai órán a learning apps segítségével fogjuk gyakorolni a megismert elnevezéseket .

  Gyakorolj ! Ha nem megy többször is újra kezdheted !

 Learning Apps (Kattints a linkre !)

Itt 9 feladatot találsz .Ezek közül néggyel gyakorolj !

  3.A kör és részei (Elnevezések gyakorlása)

  4.Ismerd fel (Memória játék )

  6.Meghatározás (Szabályok gyakorlása)

  9.Párkereső (Elnevezések gyakorlása)

Szorgalminak a többit is megcsinálhatod ,abban az esetben írd be a megjegyzés rovatba !

Írásbeli házid most nem lesz !  Jó gyakorlást kívánok !
Katolikus hittan 5. a 2020. 04. 06. 
                
                                                Dicsértessék a Jézus Krisztus!
Szép, áldott napot kívánok nektek! Arra kérlek benneteket, hogy imádkozzatok minden nap, tartsátok a kapcsolatot a Jóistennel! Húsvétig tanuljátok az éneket, s tanulmányozzátok a nagyhét eseményeit! 
Tananyag: Jézus halála és feltámadása
Húsvét péntekén Jézust halálra ítélték, megostorozták, megcsúfolták, s keresztre feszítették két bűnöző közt. Mindezt a szenvedést értünk, a mi bűneinkért vállalta, hogy mi is elnyerhessük az örök életet. Ő volt az első, aki a halált legyőzte, s harmadnapra feltámadt! Ez nekünk is reményt ad. Azt mondta, hogy aki meghal vele a bűnnek, ha meghalt is élni fog!
Feladat: Olvasd el a tk. 166-168. oldalon a leckét! Válaszolj a 166. oldalon lévő kérdésekre.  Imádkozz Jézushoz, hogy Te is tudd vállalni a feladataidat, ha nehéz is! Készíts egy rajzot a feltámadt Krisztusról! Keresd meg a torinói leplet a neten!
Jézus feltámadása:
A hét első napján, kora hajnalban asszonyok mentek Jézus sírjához, hogy bebalzsamozzák a testet, ami elmaradt az ünnep előtti sietség miatt. Mikor odaértek, már csak az üres sírt találták, majd két angyal elmondta nekik, hogy Jézus feltámadt, menjenek és vigyék ezt hírül a tanítványoknak! Mária Magdolna még a kertben maradt, s akkor megjelent neki Jézus, Ő azonban először nem ismerte fel, csak mikor megszólította. Péter és János a sírhoz szaladt, megtalálták a leplet, s hittek. Hitünk szerint ezt a leplet őrzi az Egyház Torinóban. Jézus feltámadása után még 40 napig a Földön maradt, többször, több helyen megjelent, bizonyságot tett arról, hogy él! Jézus él, velünk maradt! Ezt a nagy örömet hirdeti húsvét vasárnapja.
Kívánom, hogy ebben a nehéz időszakban is töltse el mindannyiunk szívét húsvét öröme!
ÁLDOTT HÚSVÉTI ÜNNEPEKET KÍVÁNOK!

Emelt angol - Éva néni

Dolgozatjavítás

A múlt héten kitöltött dolgozat eredményei a következők:

Eléggé meglepődtem ezeken a eredményeken, ilyen gyengén ez a csoport még sosem teljesített. Azt hiszem egy kicsit talán elkapkodtátok. Kicsit becsapós, hogy csak ikszelgetni meg kattingatni kell.

Nézzétek végig a dolgozatjavítást. Érdemes lesz levonni a tanulságokat. Többet kellett volna tanulni rá? Jobban oda kellett volna figyelni a kitöltéskor? Tovább kellett volna gondolkodni a válaszokokon? Vajon miért sikerült így?
Azért senki ne keseredjen el. A digitális oktatásba is bele kell jönni. Akinek 3-as vagy 2-es lett az eredménye, másolja be a füzetébe a javítást.






































A Film Clubnál ne tévesszen meg senkit, hogy piros csík van mögötte, jó a válasz.










Ennél a kérdésnél is jó a válasz, elfogadtam, ha valaki így írta.
A legalsó sorban az általam megadott jó válasz látható.

Szeretném kérni a fordításokat azoktól, akik még nem küldték be: Tk. 52./2a szöveg


Angol-Heni nénivel 2020.04.06.

Kedves Angolosaim! Good morning!

Az elmúlt órákon írt tesztlapok értékelését a naplóban találjátok. Ügyesen felkészültetek, dicsérlek benneteket!

A mai nap 9 órakor élő online órára várlak benneteket! Készítsétek elő a tankönyvet, munkafüzetet és a füzetet is!
Ha valaki nem tudna az órához csatlakozni mellékelem a vázlatot.

Tk. 46./1. Ismételd át az olvasmány szövegét!
Tk. 47./2. Az olvasmányhoz kapcsolódnak a mondatok.  Döntsd el igazak (T) /hamisak (F)/nem szerepel a szövegben (DS). Írd a mondatok után!
Füzetbe dolgozzatok!
                                                                       Lesson 83.
                        Present simple:question= Egyszerű jelen idő : kérdő mondatok
rövid válaszok


Do
I

you
go swimming?
we
collect things?
they
like sports?

Does
he
watch TV?
she
play volleyball?
it

              
Szabály: A kérdő mondatoknál a do vagy egyes szám 3.személyben a does segédigét használjuk. 
Pl.:  Do you go swimminng?
       Yes, I do. / No, I don't.

      Does she collect things?
      Yes, she does. / No, she doesn't.

Tk. 47./3.b Egészítsd ki a mondatokat do vagy a does  szócskával!

Játék
Do vagy does? A játék indításához KATTINTS IDE !

Goodbye! Heni néni 

Természetismeret(04.06.)

Kedves ötödikesek!



Mai óránk témája: Tájékozódás Magyarország domborzati térképén

1. Nézd meg az alábbi videót a felszínformákról!






2. Olvasd el a tankönyv 133. oldalán a "Hogyan ábrázolja a térkép a domborzatot?" című részt!
Figyelj, mert egy kicsit a 134. oldalra is átnyúlik!




3. Készítsd egy rövid jegyzetet a füzetedbe!
Szokás szerint küldöm a füzetképet:









Csatolok egy  domborzati térképet a Balatonról! 

Keress rajta magassági számokat és írj 3 példát a jegyzetedbe a Pl.: után!




4. Munkafüzetben dolgozz!
Nyitsd ki a munkafüzetet és old meg a 67. oldalon a 3. és 4. feladatot!
Figyelj az igényes munkára!



Várom a füzetről és a munkafüzetről készült képeket IDE (DropBox)

Gréti:
Kérlek nézd meg a videót!
A tankönyv segítségével old meg a munkafüzet két feladatát és erről küldj nekem fotót!

Jó munkát kívánok!😏
Reni néni


Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai óránk online óra lesz 9 órakor a teams csoportban találozunk.

Témánk Easter in Britain.

EASTER VOCABULARY - MATCHING

Irodalom

 

Kedves Gyerekek!


A mai órán egy szövegért fejlesztő feladatot kell megoldanotok.

A könyv: Széplaki Erzsébet Szövegértést fejlesztő gyakorlatok 14.o. szöveg, 15.o. összes feladatát kell megoldani.
A 15.oldalt kérem visszaküldeni, jegyre megy!!!!

Tedd fel IDE !


Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok mindenkinek!


HÚSVÉT - tanitoikincseim.lapunk.hu

2020. április 6. Etika

Kedves ötödikes!

Köszönöm az előző órára készített feladatokat! Nagyon ügyes munkákat láthattam, és annyira büszke vagyok rátok, hiszen óriási ismerettel rendelkeztek a környezetvédelem terén. Akitől megkaptam, már láthatja is a naplóban, hogy egy ötössel jutalmaztam a munkáját. ☺️

Pár plakát tőletek:



Mai témánk a Kíváncsiság és a megismerés.

1. feladat

Olvasd el ezt a verset!

Nemes Nagy Ágnes: Tanulni kell

Tanulni kell. A téli fákat.
Ahogyan talpig zúzmarásak.
Tanulni kell. A nyári felhőt.
A lobbanásnyi égi-erdőt.

Tanulni kell a mézet, diót,
jegenyefát és űrhajót,
a hétfőt, keddet, pénteket,
a szavakat, mert édesek.

Tanulni kell magyarul és világul,
tanulni kell mindazt, ami kitárul,
ami világít, ami jel:
tanulni kell, szeretni kell.

2. feladat

Biztos megfogalmazódott benned pár gondolat a vers olvasása közben,
Oszd ki ebben 🔽 a játékban a kártyákat, és válaszold meg a kártyalapokon olvasható kérdéseket a füzetedben!



Ellenőrzés:

Töltsd fel a válaszaidat IDE!

Keress, ha elekadsz!

Erika néni