HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. március 18., szerda

Emelt angol - Éva néni

Dear Students,

welcome to your digital English class again! How are you? Are you OK?
Can you do your homeworks? Do you get up at 6 o'clock? 😊
Adri, you can be with your dogs now! Tomi, do you drink red fruit juice at home, too? Gyuri, are you happy that you can write your homework on the computer? Dr. Professor Boti, you don't have to write with a pencil anymore! 😀
I miss you all... *

It's easy now. No school! But no problem! We can learn on the internet!
Are you ready?

                                                 YOUR DAY

Please write down your day. When do you get up now? When do you have breakfast?
Do you watch TV all day? Do you go to bed late? I hope not...* Are you at home with your parents? Can you make your own lunch?

Please write ten sentences about your day. You can write more, too.
Please send it to me in an email. My address is csillag.eva@vargatamas.hu

                                                                                                                       THANK YOU
Stay home, stay safe



*I miss you all. = Mind hiáyoztok.
*I hope not... = Remélem nem...

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY:
16-ból öt embertől kaptam meg az előző feladat megoldásait (Boti, Marci, Pap Dávid, Adri, Vitéz) a blogbejegyzés alá, ahogy kértem. Ezek még csak bemelegítő feladatok, hogy teszteljük a rendszert. Ki kell tapasztalnotok, hogy hogyan tudjátok a munkátokat elküldeni. Ezért kérem ezt a mait emailben. Ha valakinek nem megy a dolog, szóljon!! Boti, Marci, Adri, Lilla, Robi! Nem vagytok még benne a Facebook csoportban. Bocsi, de nagyon fontos lenne, hogy becsatlakozzatok. Kérlek jelezzetek, hogy van-e Facebookotok vagy Messengeretek!

          Ajándék meglepi:  
Song
Dumb ways to die quiz




Testnevelés: játékos gimnasztikai gyakorlatok zenére

Kedves gyerekek!

A mai feladat a testtartásért felelős izomcsoportok erősítésére, nyújtására szolgál.

A videó megnézéséhet kattincs ⇨ ide

Ui.: Várom a tegnapi feladatot tesiből. Senkitől sem kaptam még képeket és kérdőívet kitöltve.

Jó mozgást mára!
Szilvi néni

Zárójeles feladatok megoldása törtekkel (március 18 szerda)

Remélem, sikerült megtanulnotok a törtek osztását.

Írjátok fel az óraszámot! 99. óra
Cím: Zárójeles feladatok megoldása törtekkel

1. A múlt órai feladatok megoldásának ellenőrzése
Tankönyv 141.oldal 54 feladat
 a) 3/4          b) 3/ 28            c) 1/5           d) 5/18            e) 3/7
 f)  3/2          g) 8/48 =1/6      h) 16/60 = 4/15        i) 25/100= 1/4       j) 0/9 = 0!!! Nullát bármely   számmal osztva, a hányados 0!!!.

 (A nullával való osztást pedig nem értelmezzük.  Pl. 24:0 = Nem értelmezzük!
   Ezért nem lehet a tört nevezőjében 0)

141. oldal 57/a A szöveges feladatot osztással kellett kiszámolnod.
        Egy ágyás 3/30 = 1/10 -ed része a kertnek.

 Biztos mindenkié jó lett!

2. Ma egy feladatod lesz! tk.55 oldal 55. feladatból MIND. Egyféleképpen, először a zárójelben levő
    összeadást, kivonást végezd el! Az osztást mindig írd le ("öregasszony hátán a púp")!!!
A megoldást pénteken ellenőrizzük.

Matematika 2020.03.18. (99.óra) - András bá

2020.03.18.                                                           99.óra
Törtek szorzása természetes számmal
                    Hf. ellenőrzés
                   Ismétlés: You tube 
                                  You tube2

                  Nagyon figyelj mindkét videó tanárára, minden szavára!
                             
                             - Hogyan szorzunk természetes számmal?

 Tört szorzása előtt, ha lehet, egyszerűsíts a tört nevezője és a szorzó természetes szám !!!


                             - Mi legyen a közös nevező összeadáskor?

                       1.) 
                   Ha az egyik nevező nem osztója a másiknak, akkor a két nevező szorzata a közös nevező!
                    (pl.: 2 és 3 esetében 6 ; 3 és 5 esetében 15 ; 3 és 4 esetében 12 ; ....)

                       2.)   
                   Ha az egyik nevező többszöröse a másiknak, akkor az lesz a közös nevező!
                    (pl.: 2 és 4 esetében 4 ; 2 és 6 esetében 6 ; 3 és 6 esetében 6 ; ...)

                A végén mindig törekedj a legegyszerűbb alakra!
                              - Ha lehet egyszerűsíts!
                              - Ha a tört értéke egynél nagyobb, írd át vegyes tört alakba!

 EZEK ALAPJÁN NÉZD ÁT ÉS JAVÍTSD KI A MÁR MEGOLDOTT FELADATOKAT !!!
 
               Tk.: 138.o. 38., 39., 41.f.
                 139.o. 43., 44.f

 Csak a 39. és 44.feladatot töltsétek át nekem kijavítva!
  Írd a feladat legelejére a neved! Ha tudod, hogy hívnak! 
 Ide töltsd fel!

2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

Mára egy kis játékot terveztem neked.

Már dolgoztál az Okosdobozon, nem ismeretlen számodra.

Kattints IDE !

Az alábbi feladatokat kell megoldanod:

  • Elvek a helyesírásban
  • Helyesírás-memória
  • Keresd a nyomokat!
  • Szólások, közmondások
Használhatod, a füzeted, a könyved, ha bizonytalan vagy a megoldásban. 

Minden feladat minimum 80% - os legyen! Annyiszor csináld meg, amíg ez nem sikerül! 

Jó munkát!




Matematika Betti nénivel 2020.03.18.

Kedves Tanulók !

 A  mai órán a törtek szorzását gyakoroljuk természetes számmal .

 A füzetedbe írd fel az óra száma helyett a mai dátumot  ,és címnek Törtek szorzása természetes számmal .


Ismétlés : Törtet természetes számmal úgy szorzunk , hogy a számlálót megszorozzuk a 

természetes számmal a nevezőt pedig változatlanul aláírjuk . (Ezt nem kell leírnod már )

 1.Feladat :Gyakorold a műveletet a  Okos Doboz
                    segítségével ! (Kattints a linkre )


 2.Feladat : Oldd meg a feladatokat a füzetedben tollal !

 




A megoldásokat fényképezd le és küld el IDE



 Jó munkát kívánok !
 


  

                  


Nyelvtan III. 18. Gyakorlás

Ma a szavak helyesírását fogjuk gyakorolni.A füzetedbe írd fel a címet: Gyakorlás, majd a füzetlap tetejére a nevedet is!
A következő linkre kattintva végezd el a feladatot a füzetedben! A helyes megoldást írd le.

szóelemzés

Kiejtés elve Ezen a linken pedig a kiejtés elve szerinti szavakat gyakorolhatod. Ha végeztél a játékkal, írj le emlékezetből minél több szót, amit láttál a játékban.

Ha készen vagy, fotózd le a füzetedet és küldd el nekem a vargatamasblogos@gmail.com email címre. Kérlek, minden füzetlap tetejére írd rá a nevedet jól láthatóan! Az üzenet (email)küldésekor a tárgyba írjátok fel a neveteket!
Határidő: március 23. hétfő

 Hf.: 57-72. oldalakon kimaradt feladatokat töltsétek ki a Hagyomány elve című részig.( Az 57/3. nem kell) Tudom, hogy sokat megoldottunk, így most alig lesz feladatod.

Nyelvtan-Anikó néni 2020.03.18.

 

 Kedves Gyerekek!


Először is nagyon ügyesen oldottátok meg az előző órai anyagokat. Megnéztem a a feltöltéseket, de sajnos nem mindenki tette fel. Volt, akinél nem láttam a nevet. Kérlek vagy a feltöltés címét írd át a nevedre vagy a lapra írd rá a nevedet!!!!

A mai lecke:

Mf: 63.o/3., 4., 5., 6. feladatok
Mf: 64.o./7.a, b,

Most nem kell feltölteni. Bízom benne, hogy megcsináljátok!!!!


Gyakorló feladatok: ITT

Jó munkát!

Irodalom 2020.03.18.


Sziasztok Gyerekek!


János vitéz 13. 


A 13. részben akár révbe is érhetett volna Jancsi története: a francia király hősünk nevét Kukoricza Jancsiról János vitézre kereszteli és neki ígéri a lánya kezét és a trónt. A fiú Iluska iránti hűségét bizonyítja, hogy nem veszi feleségül a királylányt, visszautasítja a felkínált lehetőséget is. 

Feladatod:
-Olvasd el a 12.fejezetet és írj egy elbeszélő fogalmazást a csatáról a török basa fiának vagy a francia királylánynak a nézőpontjából!

Füzetedbe kérem a fogalmazást, amire jegyet kaptok. A cím fölé írd a neved is le, mert nem fogom tudni ki küldte. A fotót ellenőrizd, hogy ne legyen homályos,mert akkor nem tudom elolvasni a munkákat!

Jó munkát!


 IDE TÖLTSD FEL!

2020. március 18. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Legutóbbi nyelvtanon új leckébe kezdtünk, címünk: A magyar helyesírás alapelvei.

Olvastunk egy szöveget:

A világhírű autóversenyző tudja, hogy kockáztatnia kell, ha a veszélyes kanyar után nagy előnnyel akar a célra törni.

Emlékszel, hogy a zölddel kijelölt szavakat melyik csoportba írtuk ki a hajtogatósba? 
Igen, kiejtés elve!


1. feladat

Készítsd el a a második kihajtható oldalt!

Szóelemzés elve

A szó leírásakor rögzítjük a szóelemeket, tehát a szótőt és a toldalékot. 
pl. tud + ja (Leírva "tudja", és nem pedig "tuggya"! 😅


2. feladat

Készítsd el a a harmadik kihajtható oldalt!

Hagyomány elve

A veszélyes szóban a j hangot a hagyománynak megfelelően írjuk ly-nal.


3. feladat

Készítsd el a a negyedik kihajtható oldalt!

Egyszerűsítés elve

Az előnnyel szóban a hosszú kétjegyű mássalhangzónak EGYSZERŰSÍTVE csak az első jegyét kettőzzük meg. 
Pl. előnnyel (és nem előnynyel, vagy előnnyyel 😅)


4. feladat 

Ma a kiejtés elvével ismerkedünk meg jobban!

Munkafüzetbeli feladataid:

64. oldal 1. feladat
65. oldal 5. feladat a) b) c)
66. oldal 8.

Ha végeztél az 5. feladattal, nyisd meg a helyesírási tanácsadó portált, és gépeld be ide a szavakat, ahogy órán is kipróbáltuk! Ha zöld háttérrel jeleni meg a szó, helyesen írtad, ha piros háttérrel, helytelenül írtad.
Pl.

Ellenőrzés

Küldd el a munkafüzet lefotózott oldalait ITT a mai dátum (március 18.) alá!

Ügyes munkádért cserébe most virtuális szmájlit osztok! :)

Hajrá! Keress, ha elekadsz!

Erika néni 🧡