HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2021. március 16., kedd

Testnevelés-Kosárra dobások 1. büntető dobás

 Sziasztok!

Ma az álló helyből dobás technikáját vesszük át.

Álló helyből dobás: amikor a támadó játékos a labdaátvétel után álló helyből, vagy egy sarkazó rálépésből kosárra dobást hajt végre. A büntetődobás az álló helyből végrehajtott dobás tipikus formája.


Az álló helyből dobás technikája:

  • vállszélességű terpesza dobó kézzel azonos oldali láb körülbelül fél lábfejnyivel előrébb állása.
  • A lábfejek egymással párhuzamosak, előre néznek. 
  • A térdek enyhén hajlítottak, szintén előre néznek, 
  • a törzs egyenes tartással minimálisan előre döntött helyzetben van. 
  • A labda a homlok magasságában a dobókézben fekszik, oldalról a támaszkéz segíti a labdatartást. 
  • A dobókéz könyöke a labda alatt helyezkedik el derékszögben hajlítva, és mindig előre mutat.
  •  A felkar párhuzamos a talajjal, a tenyér visszafeszített helyzetben tartja a labdát az ujjpárnákon, nyitott ujjakkal. 
  • A mozdulatsor megkezdése a térd hajlításával kezdődik, mellyel a dobó süllyeszti a súlypontját.
  • A fokozatos térdnyújtással egyidőben folyamatos a labda emeléseAhogy nyúlik a térd és a könyök, úgy a dobókéz emeli a labdát, majd a támaszkéz leválik a labdáról
  • A dobókéz csuklója egy előre csapó mozdulatot végez. A dobómozdulat befejezésekor emelkedik a sarok. 
  • Befejezésekor: mindkét kar nyújtva kíséri a labda útját, a dobókéz könyöke homlok magasságban van, a dobókéz tenyere a talaj fele néz, az ujjak nyitottak, a labda visszafele pörög.

Kép:

Mai mozgásos feladat: 👉KOSÁRLABDA, DOBÁS PALÁNK NÉLKÜL VIDEÓ

Szép napot! Jó munkát!

Szilvi néni

Rajz házi feladat határidő!

 Kedves Mindenki! 


Először is, köszönöm azoknak, akik már beküldték a házikat. Nagyon szép munkákat kaptam! 😀

Öt emberen kívül még senki nem küldött vissza feladatot...😞

Kérlek, ne felejtsétek elküldeni a házikat 2021.03.19-ig!
kovacs.emese.reka@vargatamas.hu
A tárgy ez legyen: Szent László - 6. a- Neved 

Nagyon várom a munkákat! 

Réka néni 🌟


Történelem - március 16.

 Kedvesek,

ma folytatjuk az összefoglalást, amihez ismét egy feladatlapot hoztam. A holnapi online órán megbeszéljük majd a helyes válaszokat, átismételjük, mi mindent kellene már tudni a témából.

A mai feladatlapot IDE KATTINTVA találod meg. A határidő ma délután 16.00 (ha esetleg elmaradt eddig a múlt órai, pótold azt is!).

Jó munkát! 💗

Kata néni

Anikó néni-Nyelvtan

 Kedves Gyerekek!

 

A mai órán a teamsban találkozunk 9 órakor!


Témáink:

-A múlt órán önállóan elkészített feladatok ellenőrzése

-Földrajzi nevek -i képzős alakja TK. 68.o.

-Gyakorló feladatok: Mf 82.o/6.a,b,c,

                                Mf 83.o/7

                                Mf85.o/1


Másold le a füzetedbe a vázlatot!

 

A földrajzi nevek -i képzős alakja

 

-Egyelemű földrajzi név -i képzős alakját kis kezdőbetűvel írjuk.

Pl: európai, dunai, miskolci

 

-Több elemű egybe írt földrajzi nevek -i képzős alakját kis kezdőbetűvel írjuk

Pl: magyarországi, budapesti, hódmezővásárhelyi

 

Kötőjellel összekapcsolt  elemek:

-Ha az előtag és az utótag közszó, akkor mindkettőt kis kezdőbetűvel írjuk.

Pl: szabadság-hegyi, északi-középhegységi,arany-pataki

-Ha az előtag tulajdonnév, az utótag közszó, akkor az előtag.

Pl: Duna-parti, János-hegyi, Balaton-felvidéki

-Ha az előtag közszó, az utótag tulajdonnév mindkettő kisbetű.

Pl: dél-magyarországi, nyugat-dunántúli

-Ha az előtag és az utótag is tulajdonnév, mindkettőt kisbetűvel írjuk.

pl: győr-soproni

 

TK.68.o.

 

A vázlatot fotózd le és tedd fel a teams nyelvtan mappádba! 

 

Játék:

 

 

Jó munkát!

                                                                                                                   Anikó néni










Matematika Balázs bácsival - 2021.03.16.

 Kedves Diákom!


A természeti folyamatok, a mindennapi életben előforduló összefüggéseket gyakran grafikonokkal, táblázatokkal, diagramokkal szemléltetjük.

A mai online órán a grafikonok értelmezésével, leolvasásával foglalkozunk.

Néhány érdekes példát önállóan is megnézhetsz itt. 😀

Irodalom

 Kedves Gyerekek!

A mai órán a teamsban találkozunk 8 órakor.

 Toldi - Igazi könyvdiszkont

Feladataink:

-Vers felmondása kívülről- felelés

-A munkafüzet feladatainak ellenőrzése

-Az ötödik ének tartalma és cselekménye


Másold le a vázlatot a füzetedbe!


Toldi 5. ének

A farkasokkal vívott küzdelem epizód a műben. Az epizód nagyobb terjedelmű epikai művek része. Önálló esemény, amely rövid időre megszakítja, késlelteti a történetet. A késleltetés a cselekmény bonyolításának a módszere, feszültséget fokozza, azáltal, hogy a megoldást későbbre halasztja.

Körülírás: nem nevezi meg a fogalmat, hanem annak jellemző vonásaival mutatja be. Ezáltal szemléletesebb, hangulatosabb lesz, mintha csak megnevezte volna.

Szépítő körülírás (eufemizmus) olyan megfogalmazás, amely az eredeti kifejezés bántó , sértő jellegét más szavakkal enyhíti.

"De úgy elpaskolja most a nőstényével..."=agyonveri

 

A vázlatot tedd az irodalom teams mappádba!!!!!


Jó munkát!


                                                                                                    Anikó néni