HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2021. március 17., szerda

Testnevelés-Toldi 2021.03. 17.

 Kedves hatodikos!

A héten is folytatjuk tovább a Toldival kapcsolatos tesi órákat.

"Kár volt símogatni; csak vesztére tette;
Mert megzörren a nád hirtelen megette;
Jő az anya-farkas szörnyü ordítással,
Rohan a fiúnak, birkoznak egymással."
(Arany János: Toldi Ötödik ének)

Feladat: Ahhoz, hogy te is le tudd győzni a nádi farkast, végezd el az alábbi feladatot!

 „BETŰZD A FARKAS SZÓT EDZÉS”
        
Jó munkát! (A számok a darabszámot jelzik)
A      20 - guggolásból felugrás
Á      30 – szökdelés páros lábon
B       10 – fekvőtámasz
C       20 – terpesz-zár szökdelés karmunkával
D      20 – csípőemelés hanyatt fekvésben
      1 perc helyben futás
É       1 perc magas térdemeléssel futás
F       20 – nyújtott karemelés hason fekvésben (homlok a talajon)
G      30 – biciklizés ülve, alkar támasszal
H      10 – széles terpeszben guggolás
I-Í     20 – nyújtott láb keresztezés (vízszintes ollózás) ülve, hátul kéztámasszal
J        15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
K       10 – guggolásból felugrás
L       10 – pók állásban 4 lépés előre, 4 hátra
M     fél perc guggolás, előre nyújtott karral (guggolásban maradsz fél percig)
N      10 – felülés
O-Ó 10 – négyütemű fekvőtámasz (guggol-fekvőt-guggol-felugrik)
Ö-Ő 20 – hasprés (fej végig fenntartva, csak apró, pici mozgás a felhúzott térd felé)
P       30 – boxolás a levegőbe
R       20 – törzshajlítás malomkörzéssel talajérintésig és vissza
S       fél perc fekvőtámaszban kitartás (fekvőtámaszban tartod magad fél percig)
T       30 – páros lábon szökdelés
U-Ú 15 – páros térdhúzás hashoz ülve, kéztámasz hátul
Ü-Ű 15 – fekvőtámaszban karhajlítás, nyújtás
V      20 – guggolás
X       10 – felülés
Y       1 perc helyben futás sarokemeléssel
Z       30 – állásban lábujjhegyre emelkedés

Természettudományos gyakorlatok - 03.17.

 Kedves Hatodikos!


MA online óra lesz: Teams - 12:00

Témánk a földrajzi fokhálózat és a helymeghatározás.

Készítsd magad mellé a felszerelésedet. Az atlaszt ne felejtsd el!!

Marianne néni

Történelem - március 17.

 Drágák,

ma 9-kor online óra a Teams-en, ahol megbeszéljük a legutóbbi feladatlapok megoldásait.

Elérkeztünk oda, hogy végleg le kell zárnunk az újkor kezdetének témakörét. Ehhez a következőt találtam ki nektek "dolgozathelyettesítőként".


Az alábbi feladatok közül válassz! Minden feladathoz megadtam, hogy hány pontot ér a hibátlan megoldása/kivitelezése. A feladatok alatt megtalálod, milyen jegyhez mennyi pontot kell összegyűjtened.

1. Készíts szelfit a lakóhelyeden legalább 3 protestáns templommal/emlékművel! (10 pont)

2. Készíts 3 mémet a nagy földrajzi felfedezésekhez kapcsolódóan (ide veheted azokat a tudományos elképzeléseket is, amik elősegítették a felfedezések elindulását). (10 pont)

3. Készíts keresztrejtvényt a témakör fogalmaival! (Készítheted a füzetedbe, vagy számítógépen megszerkesztve, vagy pl. EZEN a linken - órán megbeszéljük, hogyan használható.) (10 pont)

4. Készíts útikalauzt az azték/inka/maja civilizáció emlékeiről! Ez lehet PPT, vagy plakát befotózva, Word, stb. (20 pont)

5. Készíts szófelhőt a kora újkori Európához kapcsolódó fogalmakból, nevekből! (megtervezheted kézzel, vagy használhatod EZT az oldalt, amit órán is használtunk már.) (10 pont)

6. Készíts a nagy földrajzi felfedezések vagy a reformáció valamelyik nagy alakjáról egy ppt-t! (Min. 5 diából álljon, legyen benne kép, és NE bemásolt szövegből álljon!)     (20 pont)      

7. Mutasd be a Versailles-i kastélyt egy plakáton/PPT-n/maketten! (15 pont)

8. Mutasd be az egyik uralkodót, akiről a korszakban tanultunk! Te választhatod meg a módszert: lehet levél, fogalmazás, plakát, montázs, PPT, videó, interjú, képregény, stb. (20 pont)

9. Írj fogalmazást, amiben összehasonlítod a korlátlan királyi hatalmat az alkotmányos királysággal! (15 pont)

10. Készíts kvízt a témakörből! Ez lehet totó, kahoot, quizizz, quizlet, vagy bármilyen egyéb forma. Legalább 10 kérdésből álljon! (20 pont)

11. Gyűjts olyan ételeket (min. 15 db), amelyeket ma nem ehetnénk, ha Amerikát nem fedezték volna fel. Gyűjthetsz róluk képet, receptet. Rendezheted a gyűjtésed PPT-be, Word-be, lapra, stb. Készíthetsz akár főzős videót is - ebben az esetben két étel elegendő. ☺ (10 pont)

0-30 pont: 1
31-50 pont: 2
51-75 pont: 3
76-90 pont: 4
91-100 pont: 5
100-139 pont: 5,5
140-150 pont: 5,5 + szaktanári dicséret

Az elkészített projekteket március 24. 16.00-ig várom.

Jó munkát!
Kata n.

2021.03.17. Német

Liebe schülerin, lieber Schüler!

Deutschstunde um 8:15! Várlak a Teams-csoportunkban 8:15-kor!

Témánk: Gesund leben

Megoldjuk a Mf. 29. old. 5. feladatát, megbeszéljük a Tk. 43. old. 14. feladatát.

Az órán készült jegyzetedet küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre! Köszönöm!

Schönen Tag! 🌞


Informatika - 2021.03.17.

 Kedves Diákom!

A mai online órán közösen fogunk megformázni egy dokumentumot.

A minta itt látható, a szöveget pedig csak meg kell nyitnod. 😉



Irodalom

 Kedves Diákok!

 

Toldi 6.ének

18 Toldi ideas | irodalom, hatodik osztály, ötödik osztály


Feladat 1.

Olvasd el a 6.éneket vagy hallgasd meg ITT !!!!!


Feladat 2.

Készítsd el a 6. ének rövid tartalmát 8-10 mondatban a füzetedbe!

 

Feladat 3.

Mf. 44.o/1, 2.

Az elkészült feladatokat fotózd le és küldd el a teams irodalom mappába!


Játék:

 

 

Anikó néni-Angol

 Dear Students!


Today lesson is in Teams at 8 o'clock.

 

Topics:

-Házi feladatok ellenőrzése

-Mickey's modell dinosaur (olvasás és fordítás, szövegértés)


 A videót megtekintheted ITT

 

Tankönyvi feladatok:

Tk:23.o/2.a

Grammar: Tk: 23.o./3.a,b

Gyakorló feladat: Tk 23.o/4.a

 

Homework: Mf.16.o/1, 

                      Mf 16.o/2  Írj 8 mondatot a képről, hogy mit csinálnak a gyerekek!

                        Példa: She is eating an apple.

Küldd el a feladatok fotóit a teams angol mappádba!

 

Have a nice day!

 

                                                                            Anikó néni

 

 

 
























https://youtu.be/S-wv1P0lfEo