Kedves hatodikos!
A héten is folytatjuk tovább a Toldival kapcsolatos tesi órákat.
Mert megzörren a nád hirtelen megette;
Jő az anya-farkas szörnyü ordítással,
Rohan a fiúnak, birkoznak egymással."
Kedves hatodikos!
A héten is folytatjuk tovább a Toldival kapcsolatos tesi órákat.
Kedves Hatodikos!
MA online óra lesz: Teams - 12:00
Témánk a földrajzi fokhálózat és a helymeghatározás.
Készítsd magad mellé a felszerelésedet. Az atlaszt ne felejtsd el!!
Drágák,
ma 9-kor online óra a Teams-en, ahol megbeszéljük a legutóbbi feladatlapok megoldásait.
Elérkeztünk oda, hogy végleg le kell zárnunk az újkor kezdetének témakörét. Ehhez a következőt találtam ki nektek "dolgozathelyettesítőként".
Az alábbi feladatok közül válassz! Minden feladathoz megadtam, hogy hány pontot ér a hibátlan megoldása/kivitelezése. A feladatok alatt megtalálod, milyen jegyhez mennyi pontot kell összegyűjtened.
1. Készíts szelfit a lakóhelyeden legalább 3 protestáns templommal/emlékművel! (10 pont)
2. Készíts 3 mémet a nagy földrajzi felfedezésekhez kapcsolódóan (ide veheted azokat a tudományos elképzeléseket is, amik elősegítették a felfedezések elindulását). (10 pont)
3. Készíts keresztrejtvényt a témakör fogalmaival! (Készítheted a füzetedbe, vagy számítógépen megszerkesztve, vagy pl. EZEN a linken - órán megbeszéljük, hogyan használható.) (10 pont)
4. Készíts útikalauzt az azték/inka/maja civilizáció emlékeiről! Ez lehet PPT, vagy plakát befotózva, Word, stb. (20 pont)
5. Készíts szófelhőt a kora újkori Európához kapcsolódó fogalmakból, nevekből! (megtervezheted kézzel, vagy használhatod EZT az oldalt, amit órán is használtunk már.) (10 pont)
6. Készíts a nagy földrajzi felfedezések vagy a reformáció valamelyik nagy alakjáról egy ppt-t! (Min. 5 diából álljon, legyen benne kép, és NE bemásolt szövegből álljon!) (20 pont)
7. Mutasd be a Versailles-i kastélyt egy plakáton/PPT-n/maketten! (15 pont)
8. Mutasd be az egyik uralkodót, akiről a korszakban tanultunk! Te választhatod meg a módszert: lehet levél, fogalmazás, plakát, montázs, PPT, videó, interjú, képregény, stb. (20 pont)
9. Írj fogalmazást, amiben összehasonlítod a korlátlan királyi hatalmat az alkotmányos királysággal! (15 pont)
10. Készíts kvízt a témakörből! Ez lehet totó, kahoot, quizizz, quizlet, vagy bármilyen egyéb forma. Legalább 10 kérdésből álljon! (20 pont)
11. Gyűjts olyan ételeket (min. 15 db), amelyeket ma nem ehetnénk, ha Amerikát nem fedezték volna fel. Gyűjthetsz róluk képet, receptet. Rendezheted a gyűjtésed PPT-be, Word-be, lapra, stb. Készíthetsz akár főzős videót is - ebben az esetben két étel elegendő. ☺ (10 pont)
Liebe schülerin, lieber Schüler!
Deutschstunde um 8:15! Várlak a Teams-csoportunkban 8:15-kor!
Témánk: Gesund leben
Megoldjuk a Mf. 29. old. 5. feladatát, megbeszéljük a Tk. 43. old. 14. feladatát.
Kedves Diákom!
A mai online órán közösen fogunk megformázni egy dokumentumot.
A minta itt látható, a szöveget pedig csak meg kell nyitnod. 😉
-Házi feladatok ellenőrzése
-Mickey's modell dinosaur (olvasás és fordítás, szövegértés)
A videót megtekintheted ITT
Tk:23.o/2.a
Grammar: Tk: 23.o./3.a,b
Gyakorló feladat: Tk 23.o/4.a
Homework: Mf.16.o/1,
Mf 16.o/2 Írj 8 mondatot a képről, hogy mit csinálnak a gyerekek!
Példa: She is eating an apple.