HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. június 2., kedd

Matematika 2020.06.02. (135.óra) - András bá

2020.06.02.                       135.óra
Tizedes törtek a számegyenesen 
(Tk.:187.o.)
1.) Ismétlés
     - közönséges tört átírása tizedes tört alakba
     - tizedes tört kiolvasása és leírása
    feladat 1   feladat 2

2.) Bővítés,egyszerűsítés
 

3.) Összehasonlítás 

    Összehasonlítás
Összehasonlítás

4.) Helyük a számegyenesen
     
     feladat 1   feladat 2   feladat 3   feladat 4   feladat 5

Nyelvtan Angi néni VI.2.

Kedves ötödikes!
Az elmúlt órákon az azonos alakú és többjelentésű szavakról volt szó.
Ma gyakorolnod kell csak, és ha van időd, akkor egy feladatra is meghívlak egy ötösért.
Hogyan is különböztetjük meg ezeket a szavakat?
Emlékszel?
 A többjelentésű szavak jelentései között van kapcsolat ( pl.zebra-gyalogátkelőhely: csíkok a kapcsolat);  az azonos alakú szavak jelntései között semmilyen kapcsolat nincs ( pl. orgona-virág, orgona-hangszer).

ITT
ITT
ITT
Az utolsó játékban magyarázattal együtt találod az azonos alakú szavakat.
Írj le mondatba foglalva minél többet, ami eszedbe jut!
Aki mindet hibátlanul leírja, ötöst kap.

A megoldásodat ide küldd vargatamasblogos@gmail.com !

Matematika Betti nénivel (június 2, kedd)

Kedves ötödikesek!

Tovább próbálkozunk a pontok ábrázolásával a koordináta-rendszerben!

1)  Először ellenőrizd le a füzetedben a két házi feladatodat a feltett képek alapján!




2) Ábrázold a pontokat koordináta-rendszerben, majd változtasd mindegyik pont első jelzőszámát az ellentettjére, a második jelzőszámot hagyd változatlanul. Az így kapott „vesszős pontokat” is ábrázold ugyanabban a koordináta-rendszerben.
Kösd össze sorban a pontokat! Vonalzót használj! ABCDEFGHIJ, illetve A’B’C’D’E’F’G’H’I’J’!  Mit kaptál a pontok összekötésével?
                                                              A (0; 8)        A’ (0; 8)
B (3; 6)     →   B’ (-3; 6)
C (1; 6)     →   C’ (-1; 6)
D (4; 3)     →   D’ (-4; 3)
E (2; 2)     →   E’ (-2; 2)
F (6; 0)     →   F’ (-6; 0)
G (1; -1)   →   G’ (-1; -1)
H (8; -3)   →   H’ (-8; -3)
I (1; -5)     →   I’ (-1; -5)
J (1; -7)     →   J’ (-1; -7)

Az ábrázolt pontokhoz, mindig írd oda a jelüket.
Pontos, szép munkát végezz! Következő órán láthatod a képet az ellenőrzéshez!

3) Próbáld ki magad, megértetted-e, hogyan kell a pontok helyét megadnod!

Pontok ábrázolása – párkereső: https://learningapps.org/7241803

Jó tanács! Kattints a koordináta-rendszerre, akkor nagyban látod. Olvasd le a pont jelzőszámait!
1.jelzőszám mindig az X tengelyen, 2. jelzőszám mindig az y tengelyen olvasható le.
Ha leolvastad a számpárod, keresd meg!

Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


Lassan itt az év vége, ez már utolsó előtti hét. Mi már gyakorolni és ismételni fogunk.

Vége a sulinak! HURRÁÁáááá... vakáció - KárRendezés.eu


Feladatok:


Gyakorlás: ITT (magánhangzók időtartama)


Gyakorlás ITT (mássalhangzó törvények) Addig csináld, amíg hibátlan nem lesz!


Gyakorlás ITT


Gyakorlás ITT


Jó munkát!


                            Anikó néni





Angol-Anikó néni

Dear Students! 

 

A brit zászló | Magyar Oldal


Elkezdődik a visszaszámlálás, elérkeztünk az utolsó előtti héthez. Most már csak ismétlés és gyakorlás lesz.

 

Topic: My house 

Csináld végig a feladatokat többször is!!!

Gyakorlás ITT és ITT


Gyakorlás ITT és ITT

 

 Játék ITT és ITT

 

Best wishes.

 

                                          Anikó néni

Matematika I (135. óra Tizedes törtek összehasonlítása)


Kedves ötödikesek!

Ismerkedjünk tovább a tizedes törtekkel!

135. óra Cím: Tizedes törtek összehasonlítása

1) Ismételjük át, amit a tizedes törtek összehasonlításáról tudni illik.
A videót 8:10 percig nézd meg, a számpárokat írd le!
a) b) c) d) esetet  kell csak figyelembe venned.

https://www.youtube.com/watch?v=brfcYQYhVPI

Egyszerűbbeket a jövő órán közösen fogunk csinálni.

2) Tizedes törtek ábrázolása számegyenesen
Csak nézd végig figyelmesen a videót és próbáld megérteni, amit hallasz, amit látsz!

https://www.youtube.com/watch?v=dgzkWV4JFLU&t=2s

3) Gyakorold az eddig tanultakat!
Jegyezd fel, melyik feladattal van problémád! Nincs belőle semmi probléma, ha még nehéz és nem megy.
  1. Számegyenes, tizedes törtek könnyű:  https://learningapps.org/3378897
  2. Tizedes törtek írása, olvasása, párkereső:  https://learningapps.org/1374708
  3. Tizedestört leírása számmal:  https://learningapps.org/3359646
  4. Tizedes törtek növekvő sor:   https://learningapps.org/3359764
  5. Tizedes törtek növekvő sorba rendezése:   https://learningapps.org/3491485
  6. Tizedes törtek sorba rendezése: https://learningapps.org/2338771


Hf: Írásbeli a füzetedbe! Szerdán megbeszéljük!
tk. 186 / 9

Történelem - 06.02.

Kedves Ötödikeseim,

közeleg a tanév vége... Itt az ideje, hogy elkezdjük összegezni, mi mindent tanultunk ebben a tanévben történelemből.

Hoztam nektek egy kis ismétlős vetélkedőt:





Törekedj a minél ügyesebb játékra, a minél több jó megoldásra! Számold a jó megoldásaid, hogy a végén ellenőrizni tudd, milyen eredményt értél el!

Ha van kedved, oszd meg velem e-mailben (digitaliskata@gmail.com), hogy milyen eredménnyel sikerült teljesíteni a vetélkedőt.

játékot ismétlést! ☺️

Kata n.

2020. június 2. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

A tananyag ismétlése során háromszor lesz lehetőséged megállni, és kipróbálni, mit tudsz. Ma van a harmadik megállás. Ne izgulj, nem olyan feladatokat kapsz, amelyeket ne tudnál megoldani... tényleg nem!

Ebben a szabadulószobában is a jó megoldásokért betűket kapsz. Ezekből a betűkből értelmes szót kell kiraknodezt kell majd a végén beleírnod a tesztbe.

A teszt végére pedig azt a mondatot kell beírnod, amelyet a szabadulószobákban kapott szavakból összeraktál!

A harmadik szabadulószobát ITT  éred el.

Jó munkát!

Angol 5 2020.06.02.

Dear Student. Good morning.

Ma 11-kor online angol óránk lesz.

You need your book, workbook and exercise book.
Exercise 1 on page 56.

























Exercise 3 on page 57.
















Goodbye, Heni néni.




Angol - Éva néni

Hi!

Sorry, de ma nincs online óra.

Még küldök pár gyakorló feladatot az 5-ös leckéhez, aztán lesz egy témazárószerűség csütörtökön, és körülbelül be is fejezzük ezt a tanévet, Srácok. Jövő héten már csak játék és ismétlés.
A tankönyvet, munkafüzetet és a füzetet be kell hozni év végén, amikor a tartós tankönyveket hozzátok majd, és jövő év elején visszakapjátok. Ebből még dolgozunk majd jövőre egy kicsit.

Hajrá!



Ha bármi nem világos, kérdezzetek.
BYE!

2020. június 2. Német

Kedves ötödikes!

Ismerkedj meg pár virággal németül!
Vágd ki a tankönvy 129. oldalán található memóriajátékot! (20 kis kártyára vágd)

Hívj társat a játékhoz, jó szórakozást hozzá! :)


Rajzolj a füzetedbe egy vázát, rajzolj bele legalább három, most megismert virágfajtát! Írd is a virágok köré a nevüket!

Erika néni

2020. június 2. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Múlt héten megbeszéltük az egyjelentésű és többjelentésű szavakat.
Írj egy kis vázlatot a témához a füzetedbe!
Címként írd fel: Az egyjelentésű és a többjelentésű szavak.

1. Egyjelentésű szavak: Másold le a sárga szabályt!


2. Többjelentésű szavak: Másold le a sárga szabályt!


Mit látsz a képeken?

Igen: pók és egér. Ilyen szavak még: zebra, szem, fül, körte, levél, nyelv, láb....stb. Több jelentésük is van, de ezek a jelentések valahogyan kapcsolódnak egymáshoz, van köztük hasonlóság.

Keress a négyzetben többjelentésű szavakat, majd foglald mondatba a jelentésükkel! (jobbra-balra, föl-alá is kereshetsz)

Nem kell küldeni, holnap Teams-en megbeszéljük!

Erika néni

5.A Rajz 2020.06.02. Árnyék kiegészítés


Beadási határidő: nincs (azaz nincs feladat)

Kezdünk!
A mai órán egy érdekes jelenséget hoztam nektek. Ami nem más, mint a kiegészítés (amiket már csináltunk) csak itt most árnyékokkal teszi ezt meg.
Feladat nincs. Arra kérlek, nézd meg a videót! Bele is pörgethetsz vagy felgyorsíthatod, de mindenképpen láss ilyet is.


Videó.