HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. május 19., kedd

Matematika 2020.05.19. (128.óra) - András bá

2020.05.19.                        128.óra
A derékszögű koordináta rendszer
(Tk.: 261 - 263.o.)

1.) Gyakorlás - ismétlés

       I.) Írd le előjeles számmal!

        a)  Nyáron 32°C meleg volt:  ............

        b)  Nagyon fáztam télen, mikor a hőmérő higanyszála
              fagypont alatt volt 3°C - kal: ...............

        c)  52 Ft van a pénztárcámban:  ..............

        d)  48 Ft-tal tartozom a barátomnak: .............

        e)  Most nincs nálam pénz: ............... 


       II.)  A kérdésekre a felsorolt számokkal válaszolj.
              ⟪  3; (-5); 6; (-12); 5; 0; 8; (-8); 10; 4; 7  ⟫



       Válaszd ki:

        a)  A természetes számokat: ..............

        b)  A legnagyobb abszolút értékűt: ...............

        c)  Az 5-nél nem nagyobbat: .................

        d)  Azokat, melyek ellentettjükkel együtt szerepelnek:


      III.) Írd be a megfelelő jeleket (<; >; =) a számpárok közé!

          -2 ... -5             -(-3) ... 2              4 ... -(-4)               
                      |-5| ... 5                 0 ... -6

2.) A koordináta - rendszer
      Video 1   MESE A KOORDINÁTA RENDSZERRŐL (4:59)

      Video 2   Descartes-féle derékszögű koordináta-rendszer.
                     (6:33)
      - számegyenes
      - derékszögű "számegyenesek"
              - ismerkedés altsuli 
                       - elmélet
                       - gyakorlat



3.) Gyakorlás
    Pontok ábrázolása  
    Koordináták leolvasása

Hf.: Tk.:263.o.25.f.


IDE TÖLTSD FEL!
 

Nyelvtan Angi néni V.19.

Kedves ötödikes!

Kérlek javítsd ki a múlt órai munkafüzeti feladatokat, vagy pipáld ki, ha jó!
86/3. : egyhangúlag, felelősek, tartalmát, válságos, tanúságot.
87/1.

87/2. : ízetlen, íztelen, felelősök, felelősek, gyorsak, gyorsok, tartalma, tartama.

Ma az ellentétes jelentésű szavakkal foglalkozunk.
Másold le a füzetedbe az alábbiakat, majd javítsd ki a fordított reklámot!
A cím: Ellentétes jelentésű szavak

PL.:
 KICSI   ↔   NAGY
REGGEL    ↔    ESTE
NAPPAL    ↔    ÉJJEL
SÓS    ↔    SÓTLAN

BOLDOG-BOLDOGTALAN
TÖBB-KEVESEBB

 Fordított reklám:


Végül oldd meg a mf.88/2. és 4. feladatát!
Nem kell elküldeni.

Matematika I (128. óra Derékszögű koordináta-rendszer)

Kedves Ötödikesek!

A dolgozatokat holnap beszéljük meg.

A mai órán egy új dologgal fogunk megismerkedni! Megnézzük, hogy valakinek, valaminek, a matematikában egy pontnak hogyan határozhatjuk meg a helyét!

Négyzetrácsos füzetben dolgozz! 128. óra Derékszögű koordináta-rendszer

1) Először nézz meg egy robotról szóló mesét!


Mese a koordináta-rendszerről: https://www.youtube.com/watch?v=GY0yRQdIjs8

2) Derékszögű koordináta-rendszer: https://www.youtube.com/watch?v=eK32RhdxtEk


6:30-kor STOPPOLD le a videót és rajzold le a koordináta-rendszert a füzetedbe! A pontokat NE tedd bele!
Először az X tengelyt rajzold meg (egy vízszintes számegyenes, nagyon pici számokat írj oda)
A 0 pontban állíts merőlegest az X tengelyre, mintha egy hőmérő lenne, a pici számokat írd oda a függőleges tengelyre.

Utána a videó leállításával te is tedd bele a koordináta-rendszeredbe a hajócskákat, írd mellé a hajó jelét, A, B, C,…   Indíts el egy pici a videót!

3) Próbáld ki magad, megértetted-e, hogyan kell a pontok helyét megadnod!

Pontok ábrázolása – párkereső: https://learningapps.org/7241803

Jó tanács! Kattints a koordináta-rendszerre, akkor nagyban látod. Olvasd le a pont jelzőszámait!
1.jelzőszám mindig az X tengelyen, 2. jelzőszám mindig az y tengelyen olvasható le.
Ha leolvastad a számpárod, keresd meg!

Hf. Írásbeli nincs, ha akarsz gyakorolni a régiek közt válogathatsz!
  1. Növekvő sor  https://learningapps.org/1762042
  2. Ellentett, abszolútérték  https://learningapps.org/1958278
  3. Egész számok összege (számegyenes): https://learningapps.org/1486233
  4. Egész számok összeadása, kivonása https://learningapps.org/7631908
  5. Összeadás, kivonás rövid alak    https://learningapps.org/7631865


Történelem - 05.19.

Kedves Ötödikesem,

ne feledd, ha még nem küldted el mindkét kódexlapod, csütörtökig tudod pótolni.

Eddig nagyon szép, és tartalmilag is pontos munkákat kaptam, köszönöm azoknak, akik már elküldték. Egy-két munkát megmutatok majd pénteken nektek is, mert olyan klasszak, hogy azokat mindenkinek látnia kellene. ☺️

Ma tovább nyargalunk egy picit a magyarság történelmében.

1. Írd fel címként a füzetedbe: Az államalapítás

2. Nézd meg az alábbi videót 7:55-ig!



3. Válaszolj a füzetedbe a következő kérdésekre a videó alapján! (Ne ijedj meg a mennyiségtől, a legtöbbre egy-egy szó a válasz ☺️)

  • Kiről szólt a videó? 
  • Mi volt az ő születési neve?  
  • Ki volt az apja?   
  • Ki volt uralkodása kezdetén a Német-Római császár?    
  • Mikor halt meg Géza fejedelem?       
  • Ki fordult István ellen először?           
  • Mit mondott ez a személy, miért őt illeti a trón?
  • Miért Istvánt illette a trón? 
  • Mi történt Koppánnyal? 
  • Kitől kért koronát István? 
  • Mikor koronázták meg Istvánt? 
  • Nevezz meg két híres épületet, amit István építtetett!
  • Kit vett feleségül István?
Mit szóltok ehhez a cicás videóhoz? Én nagyon szeretem őket, jól érthetők és néha viccesek is. ☺️                                                                                                 


                                                                                                                     Kata n.

Angol-Anikó néni

Dear Students!


A mai feladatotok:


Készítsetek egy plakátot! A címe legyen My room


 Melyen legyen rajta a szoba belső berendezési tárgyai! Úgy képzeltem ,hogy egy A4-es lapra vagy nagyobbra újságból (Jysk, bútor újságok stb...) kivágsz bútorokat és aláírod az angol nevét. Ha valaminek nem tudod a nevét használj szótárt!
De ezek a szavak feltétlen legyenek rajta, amit tanultunk!



 


 Töltsd fel az elkészült munkádat IDE !!!!!!


Jegyet kaptok rá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!