HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. március 17., kedd

Próbateszt

Hahó!

Legyetek szívesek kipróbálni ezt ITT !

Éva néni

Törtek osztása természetes számmal (március 17, kedd)


       Matematika I.

Írd fel a füzetedbe az óraszámot és a címet:
98. óra
Törtek osztása természetes számmal  (ALÁHÚZÁS)

1        1. Nézd meg youtube-n a videót, lehet többször is!!! Értsd meg!

2        2. Tanuld meg a szabályokat a beragasztott lapról vagy a tankönyv 140. oldaláról

3          3. Gyakorolj! Tankönyv 141.oldal 54. feladat  MIND
      A feladatokat oldd meg a füzetedben! A feladatot is másold le!
      Ha lehet, kétféleképpen számolj!
      Egyszerűsítés után ugyanazt kell kapnod eredményül!

4        4.  Oldd meg a 141. oldal 57. feladat a részét is!

A szabály lényege röviden:
I. lépés:  Ha lehet a számlálót osztom (a nevezőt változatlanul hagyom).
II. lépés: Ha nem lehet osztani, akkor a nevezőt szorzom a természetes számmal ( a számlálót változatlanul hagyom)
(A videón megnézheted a különböző nevezőjű törtek összeadását is, ismétlésként!) https://www.youtube.com/watch?v=lIph4My90Ag
   Jó munkát! Ha készen vagy mutasd meg anyának is!
   Holnap megírom a helyes eredményeket is!

Tesi 2020.03.17.

Kedves gyerekek!

Küldjétek el nekem erre a linkre kattintva milyen mozgásos tevékenységeket végeztetek ma, és töltsétek, ki, hogy körülbelül mennyi időt vett el a napodból!
Szilvi néni

5.A Technika 2020.03.17 Tengelyes tükrözés


Beadási határidő: 2020.03.24. (jövő kedd)

Kezdünk!
A feladat, mint mindig roppant egyszerű, csak ismerned kell a vonalzót meg a számokat. Végy egy A/4-es lapot és tarts vízszintesen. Hajtsd ketté! (így megkapod a „t” tengelyt).
Ha megvagy, utána a példakép alapján rajzolj 3 ábrát. Egy háromszöget, négyszöget majd egy trapézt. Nem kell pont ugyanilyet csak férjen ki.
Utána amint a képen látod, csak pontokat kell tükröznöd a „t” tengelyre úgy, hogy a vonalzó és a tengely 90-fokban legyen.

Ha az adott pont 9,5cm-re van a tengelytől a tükörképe is 9,5cm-re lesz.
Pontok elnevezése: Ha a sima pont A, akkor a tükörképe A’ lesz. (odarajzoltam)

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.

Elkészült munkádat láthatóan fotózd be és küld el!

2020. március 17. Nyelvtan SzÉva nénivel


Hahó ötödikesem!

Egy kicsit még rád fér, hogy gyakorold a helyesírás alapelveit.

Oldd meg a munkafüzetben az alábbi feladatokat!

  • 74. oldal: 1. és 2. feladat
  • 75. oldal: lap tetején 1., és a házi feladat 1.,
  • 78. oldal: 3., és 4. feladat- ebben a feladatban az a) részt nem kérem!


Figyelj arra, hogy olvashatóan és hibátlanul írj! 
Most nem kérem vissza a megoldásokat. Bízom benne, hogy ügyesen dolgozol!

Jó munkát!

Nyelvtan Angi nénivel III. 17.

Kedves gyerekek, az otthoni tanulásnál is szükségetek van egy kis bemelegítésre.

Kezdj egy kis lazítással a szokásunkhoz híven:

-Vegyél egy mély levegőt, majd nagy sóhajtással fújd ki! Ismételd meg 3-szor! Gondolj arra kilégzéskor, hogy minden gondot és feszültséget kiadsz magadból!

-Rajzolj a levegőbe minél nagyobb lusta nyolcasokat jobbal és ballal! Ne mozduljon a felsőtested, csak a karod mozogjon, lépd át a test középvonaladat!
-Jó, most már leülhetsz nyugodtan tanulni.

Ma még gyakoroljuk a helyesírási alapelveket.
Töltsd ki a mf. 71/ 5.6. feladatait!
Írd fel a füzetedbe az óra címét: A szóelemzés elve
A tankönyved 69. oldaláról másold le a harmadik, negyedik, ötödik mondatot a füzetedbe!
Oldd meg a mf. 59/7.8. feladatát!  ( Segít a tankönyv 70/5. pontja)
Itt egy kis segítség a helyesírási szabályzatból:
 Ha régies betűre végződő családnevekhez kapcsolódnak ezek a ragok, a régies betűt változatlanul hagyjuk, a rag v-je helyett pedig ennek a név végén ejtett hanghoz idomult mai formáját írjuk: Kossuthtal, Véghgel, Móriczcal, Rátzcal, Babitscsal, Paiszsal; Madáchcsá; stb.
 Ha a családnév mássalhangzót jelölő kettőzött betűvel végződik, a -val, -vel (és néha a -vá, -vé) rag megfelelő alakját kötőjellel kapcsoljuk hozzá, hogy az alapforma világosan kitűnjön: Kiss-sel, Makk-kal, Papp-pal, Széll-lel stb.
Azoknak a h végű főneveknek, amelyeknek a kiejtése ingadozik (düh: [dü] v. [düh], méh: [mé] v. [méh] stb. [vö. 74.]), a -val, -vel és a -vá, -vé ragos alakjait írni is kétféleképpen lehet: dühvel [düvel] – dühhel, méhvé [mévé] – méhhé stb.
160. c) pont szerint a tulajdonnevek, így az utónevek esetén is, kötőjellel kapcsolódik a -val/-vel; -vá/-vé rag: Mariann-nal, Ivett-tel. 
Házi feladat:  
Másold le a füzetedbe a fenti példákat!

Történelem - Pannónia provincia

Drága 5.a, a mai alkalommal ismételjük a Pannónia provinciáról szerzett ismereteket.

1. Olvasd el (ismét) a tk. 98-100. oldalát!

2. Nézd végig EZT a videót! (Figyelj közben nagyon, ugyanis utána kérdéseket kapsz a videóban elhangzottakról.)

3. Ha végére értél, nyisd meg EZT a linket. Itt egy olyan kahootot találsz, amit egyedül játszhatsz végig, de a többiek ellen, ugyanis gyűjtöd a pontokat. Kérlek ezért, hogy a saját neved írd be, ahogy órákon is megszoktad már.

4. Válaszolj a füzetedbe arra a kérdésre, hogy Magyarország római örökségének melyik részét tartod a legfontosabbnak, és miért!

Szorgalmiként megnézheted EZT a videót is, amiben öt érdekességet találsz a római hadseregről cicákkal. :)


2020.03.16. Etika

Kedves 5.a osztályos tanuló!

Az első etika órára egy izgalmas feladattal készültem neked.

Kezdj el vezetni egy naplót!

A naplóba minden nap írj! Nem kell ma kitöltened az egészet. Pénteken kérem, hogy töltsd fel erre az oldalra.

Az alábbi kérdéseken gondolkozz:
- Milyen érzés volt, hogy hétfő reggel nem kellett bemenned az iskolába?
- Minden nap írj listát, mit csináltál aznap!
- Milyen házimunkába tudtál besegíteni otthon?
- Hogy tetszettek a digitális feladatok, amiket aznap kaptál? Mi volt könnyű? Mi nehéz?
- Milyen előnye van a digitális oktatásnak? Milyen hátránya?
- Mi hiányzik legjobban a megszokott iskolai életből?

Nagyon kíváncsi vagyok a beszámolódra! Péntekig dolgozz vele! Jó munkát hozzá!



Erika néni 🧡