HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. április 1., szerda

Matematika (IV. 1 107. óra A kör és részei)

Kedves ötödikesek!

Remélem sikerült beszélgetnünk és a jegyeit is mindenki megnézte (megnézi a Krétában)

107. Óra  Cím: A kör és részei

Ma a múlt órán tanultakat gyakoroljuk learningapps- on.
Ha valamelyik feladatban több hibád is van gyakorold el ismét!

A feladatok egyre nehezebbek. Az első kettőben fel kell ismerned a kör részeit, a harmadik a "szabályokra" kérdez rá, a negyedik pedig a memóriádat is fejleszti.


Kör és részei:              http://learningapps.org/watch?v=pfgofv02n01    (Kattintás a  kör részeire)

Kör és részei:              https://learningapps.org/3144363 (Kék pöttyöt a sárgával párosítsd!)

meghatározások:         http://learningapps.org/watch?v=pfgofv02n01 (Kattintás a meghatározásokra) 

elnevezések + memória http://learningapps.org/watch?v=pfgofv02n01 (Ismerd fel!-re menj!)

Ha van kedved, a többivel is próbálkozhatsz!

Testnevelés-Sportjátékok, kapura lövés

Kedves ötödikes!


A mai óra anyaga kapura lövések. Jelen esetben ajtóra vagy falra :-)

Küldök ismét egy labdás bemelegítő videót, amit a fő feladat előtt végezz el!
Labdás bemelegítés videó

A feladat: Helyezz a falra vagy az ajtó négy sarkára papírlapot! A lapokat számozd be és ragaszd fel úgy, ahogyan a képen látod!

Először ülésből, majd állásból párnára lépve hajtsd végre a dobást! Ahogyan a videóben látod.
Kapura lövés videó
 A számokat növekvő sorrendben célozd! Célzás után pörgesd meg az aktív kereket! Ha eltaláltad, az 1-es számot, mehetsz tovább, ha nem akkor célzol és pörgetsz újra!
Ne feledd, ülés után állásból is meg kell csinálnod. Ugyan így növekvő sorrenben célozd a számokat!
Az aktív kereket itt találod⇨aktív kerék

Jó mozgást!
Szilvi néni

:-)

Szisztok!

Április 1-e alkalmával arra gondoltam, hogy összegyűjtök nektek egy-két viccet, mivel tudom hogy szeretitek. Hátha nem ismeritek őket. :-)

- Hogy hívják a magányosan álló egérmutatót?
- ???
- Robinson Cursor!


Hogy kapta Benedek Elek a nevét?
- ???
- Anyukája reggel beszólt neki a szobába: "Benn vagy még az ágyban?"
Ő meg kiszólt neki: "Benne, de kelek... "


Parancsnoki szemlére készülődnek a rendőrkapitányságon. Az ügyeletes végignézi a felsorakozott rendőröket, és észreveszi, hogy az egyiknek az egyik lábán egy sárga, a másikon egy fekete cipő van.
- Azonnal menjen haza, és cseréljen cipőt! - ripakodik rá.
A rendőr hazamegy, és egy óra múlva jelentkezik a parancsnoknál:
- Parancsnok úrnak alázatosan jelentem, hogy nem tudok cipőt cserélni!
- Aztán miért nem?
- Mert otthon is csak egy fekete meg egy sárga cipőm van.


- Milyen mosogatógépe van Kőműves Kelemennek?
- ???
- Beépített.

Találnak egy múmiát egy piramisban, de nem tudják, hogy hány éves, ezért egy nemzetközi bizottság vizsgálja a múmiát:
Ezt mondják a franciák:
- Hát olyan 4-5000 éves...
Az angolok:
- Hát olyan 4200-4500 éves...
Az oroszok:
- 4323 éves és 4 hónapos. Bevallotta...


Móricka lestoppol egy kocsit az iskolába menet:
- Bácsi kérem, vigyen el az iskoláig!
- Nem arra megyek.
- Annál jobb.

Matematika 2020.04.01. (106.óra) - András bá

2020.04.01.                        106.óra
 A kör és részei

 1.) Rajzoljunk egy kört!  
            1. jelöljük ki a kör középponját egy x-szel. Írd mellé,
                hogy O pont.
            2. Mérj ki a vonalzódon körzővel 2 cm-t, ez lesz a kör 

               sugara.
           3. Szúrd az O pontba a körződet, rajzolj az O pont 

               körül körvonalat!
     /A fényképen látható első ábrát kapod meg./
     Írd le a két legfontosabb szabályt, amit meg is kell tanulnod!


I.) A körvonal pontjai egy adott ponttól, a kör középpontjától 

    (O -tól) adott (nem nulla) távolságra levő pontok halmaza a síkban. 

II.) A körlap pontjai egy adott ponttól, a kör középpontjától egy adott (nem nulla) távolságnál nem nagyobb
távolságra levő pontok halmaza a síkban.(Nem nagyobb távolság azt jelenti, hogy éppen akkora vagy kisebb távolságra levő pontok)

 

 2.) Készítsd el a 2-3. ábrát az elnevezésekkel együtt!

 3.) Nézd meg a videót, bemutatja a körrel, körlappal kapcsolatos elnevezéseket! A kör és részei:

 Hf. A két mondat megtanulása, próbáld megjegyezni az elnevezéseket! Ha már tudod gyakorolj!

Nyelvtan IV.01.

Kedves ötödikes!
-Óra eleji lazításként vegyél néhány mély levegőt, majd fújd ki, mintha sóhajtanál!
-Most hangold össze a jobb és bal agyféltekédet : írj a levegőbe 3-3 lusta nyolcast, ahogy szoktuk!
-Ismétlésként játssz egy kicsit!
       ezzel
       🔻


Írd fel a füzetbe a címet:Az egyszerűsítő írásmód elve
Másold le a vázlatot!

1.) A kétjegyű betűk kettőzése
-  gygy  ggy;      lyly  lly;     szsz  ssz
meggy,               gally              asszony
2.) Három azonos mássalhangzó találkozása
a) egyszerű szavakban
- három azonos mássalhangzót nem írunk le egymás mellé
-  az egyiket elhagyjuk
toll + val = tolllal       DE: tollal
megygy +  vel = megygygyel  meggyel
b) összetett szavakban
-   az előtag és utótag nem sérülhet, ezért kötőjelet használunk
balett-táncos, sakk-kör
c) családnevek írásakor
-  a családnév és a kersztnév nem sérülhet, ezért kötőjelet használunk
Papp-pal, Grimm-mel, Ivett-tel, Mariann-nal

ITT gyakorolj egy kicsit!

Kitartást és jó munkát!
Angi néni

Matematika Betti nénivel 2020.04.01.

Kedves Ötödikesek !


Ma Online matematika óránk van  10 órától  Microsoft Teams felületen  !!!

Remélem mindenkinek sikerül csatlakoznia.

Ha valamilyen technikai oknál fogva mégsem, az órán az elmúlt hetek tapasztalatait beszéljük meg,valamint a dolgozat megoldását ellenőrizzük.



Remélem mindenkinek jó sikerült megoldani a feladatokat ! A héten ki fogom javítani őket ,és a Krétában is látni fogod a jegyeket !

                       Jó hír ! Most nem lesz házi feladat !






2020. április 1. Nyelvtan SzÉva nénivel


Hahó ötödikesem!


Mától egy teljesen új dologgal ismerkedhetsz meg. A szavak alakjáról és szerkezetéről lesz szó a következő néhány alkalommal.

Először a hangalak (H) és a jelentés (J) összefüggéseiről fogsz tanulni.

1. Minden szóhoz kapcsolódik egy hangalak (egy hangsor, amit leírunk) és egy jelentés. Csak akkor értjük meg a szavakat, ha a hangalakhoz jelentés is társul.

Nézd csak!

bjkéefubjk  →       ehhez a hangalakhoz jelentés nem társul, tehát nem tekintjük szónak (mi, de urdu                                  nyelven még lehet jelentése!)

ajtó  →     ehhez a hangalakhoz jelentés is társul: egy nyílás az épületek falán, amely ki- és bejárásra                   alkalmas, ezt tehát szónak tekintjük

Az eddigieket így is leírhatod:

Szó = H + J

Mielőtt tovább lépsz, azt még tudnod kell, hogy a hangalak és a jelentés kapcsolata megegyezésen alapul, illetve befolyásolja még a néphagyomány vagy az egyéni megszokás is.

Tehát a magyar nyelvben az ajtó azért azt jelenti, amit, mert ez a megegyezés született, más nyelvekben door (angol) vagy die Tür (németül) néven illetik. A jelentése ugyanaz, a hangalakja más.



2. Vannak olyan szavak a magyar nyelvben (és más nyelvekben is), amelyek a körülöttünk lévő élőlények, tárgyak, cselekvések, történések hangjait utánozzák, idézik fel. Ezek a hangutánzó szavak minden nyelvben hasonlóak, csupán azért térnek el, mert más anyanyelvűként más-más hangokat hallunk pl. a kutya ugatásakor.

Nézd csak! Hogyan ugat a kutya? Mindig attól függ, melyik országban vagyunk.

  • magyarul: vau-vau
  • angolul: woof-woof
  • németül: wuff-wuff
  • albánul: ham-ham
  • koreaiul: meng-meng
  • oroszul: gav-gav
  • törökül: hev-hev

Ugyanígy hangutánzó szavaink pl.: loccsan, zörren, zizzen, csattog, brummog.



3. Vannak olyan szavaink is, amelyek valamely mozgás, cselekvés, tulajdonság hangulatát jelenítik meg, ezek a hangulatfestő szavak.

Bizonyára már megfigyelted, hogyan nevetnek az emberek. Egyesek kuncognak, vihognak, van, aki heherészik. Mások kacagnak, netán hahotáznak, és vannak, akik egyenesen nyerítenek.



A hangutánzó és hangulatfestő szavakat így jelöljük:

H ⇨ J


Nyisd ki a munkafüzeted!

Oldd meg az alábbi feladatokat!

  • 79. oldal: 2. feladat, a) és b) része is
  • 82. oldal: 3. feladat, a) és b) része is
  • 83. oldal: 7. feladat


Ha van kedved még rejtvényt fejteni, oldd meg a 80. oldalon a 4. feladatot is!


Jó munkát!







Nyelvtan-Anikó néni

Kedves Gyerekek!


A tegnapi online óra nagyon jól sikerül, ügyesek voltatok.

A mai órán tovább folytatjuk a helyesírási alapelvek közül a kiejtés elvének helyesírást.

1. feladat


Mf. 68.o/12.
Pótold a szavakban a hiányzó l/ll mássalhangzókat!

2. feladat

Mf. 68.o/14.
Figyelj oda a szavak szétválasztásánál, hogy melyik ige és melyik főnév. Kérdezz rá a szavakra!

3. feladat

Mf. 68.o/15.
Pótold a szavakban a hiányzó i,í betűt!


4. feladat


Játék ITT és ITT



Jó munkát!

Irodalom

 

Kedves Gyerekek!


A hétfői online órán átvettük János vitéz 17-18.fejezetét.

1. feladat


Először is írjunk róla vázlatot! Szükséged lesz a füzetedre. Ezt a vázlatot másold bele!

János vitéz 17. fejezet

Vihar a tengeren


1. Hatalmas nagy égiháború kerekedett a tengeren.
2. A hajó darabokra tört, az emberek meghaltak.
3. Egy felhő segítségével sikerült János vitéznek megmenekülnie.
4. Egy griffmadár segítségével jutott haza a falujába.
5. Jancsi megtudta, hogy Iluska meghalt.

2. feladat


Készíts egy rajzot a füzetedbe!

Töltsd fel a füzetedbe írt vázlatot és rajzot  IDE !!!!

3. feladat

Mf. 51.o/1.a.,b.,c.,

4. feladat

Mf. 52.o/4.

Jó munkát!