HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. május 8., péntek

Értesítés! Jegyekkel kapcsolatban! OLVASD EL!



Üdvözlök mindenkit. 
Jövő héten elkezdem beírni a jegyeket.
Eddig miért nem tettem meg? Vártam, hogy aki pótolna, beküldje.
Kb. 3 hónapot vártam. Nem mondhatjátok, hogy nem voltam türelmes.
Minden blogbejegyzésben írtam, hogy hova tölthetsz, ha nem működik.

Aki ezután kap rossz jegyet és elkezd nekem hápogni azt meg se hallom.

Napi tanítás!
Felelősségvállalás:
A felelősségvállalás az, amikor az adott személy képes vállalni tettinek a következményét.
Röviden: Ha nem csináltad, akkor ez van. Ha csináltad, akkor az van.

Matematika 2020.05.08. (122.óra) - András bá

2020.05.08.                       122.óra
Egész számok kivonása

1.) feladat

      a) (+15) - (+9) =                       (+15) + ( -9) =

      b) (+8) - (+12) =                        (+8) + (-12) =

      c)      0 - (+17) =                            0 + (-17) = 

      d)  (-1) - (+3)  =                          (-1) + (-3)  =

1. oszlop
A pénzköltést kivonás jellel jelölöm. Ekkor csökken a vagyonom, esetleg az adósságom is megnőhet.
2. oszlop
A pénzköltés = az adósságcédula szerzésével. Ekkor csökken a vagyonom.

Pozitív (+) szám kivonása helyett végezhetünk ugyanolyan abszolút értékű negatív (-) szám hozzáadását.

2.) feladat
 

        a)  (-8) - (-5) = (-8) + 5 =                                                 
        

        b)  (-2) - (-4) = (-2) + 4 =                                             

       c)      0 - (-17) =  0 + 17 =                                                     
       d)  (+4) - (-9)  = (+4) + 9 =

Valaki átvállalja az adósságot, vagyis pénzt ad. Ekkor növekszik a vagyonom.

Negatív (-) szám kivonása helyett végezhetünk ugyanolyan abszolút értékű pozitív (+) szám hozzáadását.
                                             
3.) Tk. 259.o.16.f.


 

4.) Tk. 259.o.17.f.

 
 
5.) Gyakorlás    


 Kellemes hétvégét kívánok!!!
 A képen a következők lehetnek: 4 ember, , szöveg, amely így szól: „Nagyon sajnálom, hogy meghalt a kedvenc matektanárod. Mindegy. Már nem oszt, nem szoroz.”
 😂😂😂😂


 

Testnevelés-Sportjátékok: labdarúgás (május 8.)

Kedves diákok!

Folytatjuk a labdarúgást.
Bemelegítésnek erősítős játékra invitállak benneteket. Kattints egy lapra, végezd el a feladatot, majd fordíts fel egy újabb lapot!
Erősítős játék

A fő részben labdaérzék fejlesztős feladat lesz. Szükséged lesz egy sapkára egy cipőre, egy könyvre és egy kulacsra vagy pohárra vagy egy kaspóra ami a videóban szerepel.
Labdaérzék fejlesztés videó

Szilvi néni

Matematika Edit néni (122. óra Egész számok kivonása, összeadása)

Kedves Ötödikesek!

Ellenőrizzétek le a házi feladatot! Írd oda, hogy a 20 pontból hány pontot értél el!



A mai órán gyakoroljuk a kivonást és az összeadást!

122. óra Egész számok kivonása, összeadása

1. Számok abszolútértéke, ellentettje: https://www.youtube.com/watch?v=oWAJBMSkhXw&t=336s

2. Vagyon, adósság  https://learningapps.org/2101567


3. Egész számok összeadása  https://learningapps.org/5145978



4. Egész számok összeadása 3. – kvíz  https://learningapps.org/7640074

5. Számítsd ki! Bonyolultabb! https://learningapps.org/6192841

6. Egész számok összeadása, kivonása https://learningapps.org/4065351

7. Egész számok összeadása, kivonása  https://learningapps.org/3132684

8. Egész számok összeadása, kivonása https://learningapps.org/7631908

9. Összeadás, kivonás, műveleti jel kitalálása   https://learningapps.org/5422402

10. Kétjegyű egész számok összeadása, kivonása    https://learningapps.org/7868015

Ha meguntad elfáradtál, hagyd abba! DE!!! Térj vissza rá később!

Írásbeli lecke nincs! Elég ennyi gyakorlás!

Ha mégis unatkoznál, válogathatsz ezek között! (Ez már szorgalmi!)





Történelem 05.08.

Kedveskék,

az előző órai kvízt hatan nem készítették el (Csenge, Flávi, Szandi, N. Dávid, Cinti, Vitéz). A többiek azonban javarészt olyan ügyesen töltötték ki, hogy szinte kivétel nélkül piros pontot érdemeltek. ☺️

Ma is azzal kezdjük, hogy ellenőrizzük a múlt órai feladatot.

1. A kvízen kívül három kérdésre kellett választ találnod. Ellenőrizd a múlt órai megoldásaid a füzetedben!

- Miért, mikor, hol és hogyan történt meg a honfoglalás? Kr. u. 895-900. Őseink Árpád vezetésével a Vereckei-hágón keresztül érkeztek meg a Kárpát-medencébe, elfoglalták a Dunától keletre eső területeket, majd az egész Dunántúlt is. (Ugye emlékszel, hogy ez korábban Pannónia volt?!)

- Mit jelent történelmi fogalomként az, hogy kalandozás? zsákmányszerző hadjáratok a honfoglalás után

- Miért és merre felé kalandoztak a magyarok a honfoglalás után? Meddig tartottak ezek a portyázások? Nemesfémet, értékes szöveteket, rabszolgákat és élelmet zsákmányoltak. Elsősorban nyugat és dél felé kalandoztak. Ez azonban nem nyerte el a környező népek tetszését. 955-ben a magyarok vereséget szenvedtek Augsburgnál (NY), 970-ben pedig Bizáncnál (K), így véget értek a kalandozások.





2. A mai feladatod:
Keress információkat a magyarok életmódjáról! Írj rövid vázlatot a füzetedbe A honfoglaló magyarok életmódja cím alá!
  • Életmód, közösség, lakóhely (tk. 149. oldal)
  • Hitvilág (tk. 150. oldal)
  • Harcmodor (tk. 153. oldal)
  • Ruházat (tk. 158-159. oldal)


3. Teszteld a tudásod EZZEL a teszttel!

11-kor találkozunk a Teamsben!

Kata n.

Hon- és népismeret - 05.08.

Kedvesek, ma a játék lesz a téma.

1. Nézd meg EZT a videót!

2. Az ugróiskolát nevezték sántikának, vagy ickázásnak is. Számos formája létezett.

3. Rajzold le a füzetedbe azt a játékot, amelyik a leginkább felkeltette az érdeklődésed!

4. Szorgalmi feladat: próbálj ki egyet a videóban látott játékok közül, és küldj róla képet a digitaliskata@gmail.com e-mail címre!



2020. május 8. Ének

Hahó ötödikesem!

Ma a középkor zenéjével ismerkedhetsz meg.

A művészettörténetben, így a zenében is középkornak nevezzük ezt az időszakot, amely a Római Birodalom bukásától Amerika felfedezéséig tart.

Ez időtájt virágzik a román és a gótikus stílus.

Nézd, ez itt a Jáki templom! Román stílusban épült, bélletes kapuja (folyamatosan szűkülő, ugyanolyan díszítésű kapuzat) már ismerős lehet számodra.



Ez pedig itt a magyar gótikus építészet egyik legszebbje, a Mátyás-templom.



Talán tudod, hogy a középkorban az egyház hatalma jelentősen megnövekedett. A vallásos szemlélet az élet minden területén, így a középkori zenében is jól tükröződik.

A középkori zene nagyon sokáig, a XII. századig egyszólamú. Ebben az időszakban a legjelentősebb zenei műfaj a gregorián ének.

🎵Hallgasd meg ITT !

Mik a gregorián ének jellegzetességei?
  • latin nyelv
  • vallásos téma
  • egy szólamban énekelnek
  • hangszerkíséret nincs
Ezeket a dalokat onnan is felismerheted, hogy ritmusuk kötetlen, és nagyon sok bennük a hajlítás. I. Gergely pápa rendszerezte őket, róla is nevezték el ezeket a dalokat gregorián daloknak.


A gregorián dalok nyugalmat árasztó hangulata sok zeneszerző képzeletét megihlette. Számos példát találhatsz az interneten arra, hogy a gregorián zenét más zenei stílusokkal ötvözik (crossover), és pihenésre, kikapcsolódásra, relaxációra alkalmas zeneként teszik közzé.

🎵Egy ilyet én is mutatok, hallgasd meg  !

A zeneszerző Sir Karl Jenkins, aki több tucat dalt írt ebben a stílusban Adiemus-albumokba rendezve. Ez egy feldolgozás volt, de mutatok egy eredetit is  🎵ITT .

Viszonthallásra!👂

Matematika Betti nénivel 2020.05.08.





Kedves Ötödikesek !

Ma az egész számok összeadását fogjuk gyakorolni !

I.Ellenőrizzük a házi feladatot !

 

II. Írd fel az óra címét !
                                            Az egész számok összeadása
  
   Pozitív számokat szimbolizálhatjuk készpénzzel !
   Negatív számokat pedig adósságcédulával !

Ennek megértéséhez nézzük meg ismét a következő Videót !

III.   Oldjuk meg közösen a Tk.258/13-as feladatát !
Tk 158/13
    a) Anita vagyona (+5) Ft.kap még 3 Ft adósságcédulát,azaz (-3) Ft-ot.Mennyi lesz a vagyona ?
        Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (+5)+(-3)=(+2)
     c) Csenge vagyona (-10) Ft .Kap (+7) forintot .Mennyi lesz így a vagyona ?
         Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (-10)+(+7)=(-3)
     e) Évi vagyona (-4 )Ft .Kap még 8 adósságcédulát (-8)Ft-ot. Mennyi lesz így a vagyona ?
         Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (-4)+(-8)=(-12) 
      f)Flóra vagyona (-17)Ft .Kap (+17) forintot .Mennyi lesz így a vagyona ?
         Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (-17)+(+17)=0

   A négy összeadást te is másold le a füzetedbe ! 

   Rajzoljuk is le készpénzzel és adósságcédulákkal a feladatokat !

    ( Te is a füzetedben rajzold le !)
          

IV.Oldjuk meg a Tk.258/14 -es a) feladatát közösen !
Készítsünk rajzot !
Írjuk le a matematika nyelvén is !

Egyedül kell megoldanod a 258/14 es feladat b) c) d ) feladatait !
Az előző mintapélda  alapján ! Rajzot is kérek !!!
Az elkészített feladatokat ma 16 óráig kérem elküldeni  IDE !

                              Jó munkát !


                                      Kellemes hétvégét !