Kedves ötödikes!
Ma Teams-en találkoztunk! Köszönöm az aktív részvételt! :)
Készültünk a holnapi dolgozatra.
Kijavítottuk a legutóbbi feladatokat.
A hiányzók (Bogi és Anna igazoltan) ez alapján javítsanak:
Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)
- Jelenlét (13)
2020. május 4., hétfő
Matematika 2020.05.04. (119.óra) - András bá
2020.05.04. 119.óra
----------------------------------------------------------------------------------
3.) Nevezd meg az ábrán látható szögek fajtáit!
𝛂: tompaszög
𝛃: tompaszög (derékszög)
𝛅: homorúszög
𝛆: hegyesszög
---------------------------------------------------------------------------------
r: sugár
h: húr
d: átmérő
s: szelő
O: origó (középpont)
--------------------------------------------------------------------------------
Rajzolj egy körcikket is a körbe! Színezd ki kékre!
---------------------------------------------------------------------------------
6.) Szerkessz háromszöget, ha oldalai:
a = 65 mm, b = 35 mm, c = 4 cm!
(Adat, vázlat, számozással, szerkesztés)
---------------------------------------------------------------------------------
7.) Rajzolj szögmérő segítségével szögeket!
---------------------------------------------------------------------------------
8.) Rajzolj egy AB = 9 cm-es szakaszt! Szerkeszd
meg az 1/4 részét!
---------------------------------------------------------------------------------
9.) Szerkeszd meg a síkon azokat a pontokat, melyek az
AB = 5 cm-es szakasz mindkét végpontjától, A-tól és
B-től is 3 cm távolságra vannak!
1.)Gyakorlás
feladat 1 feladat 2 feladat 3 feladat 4 feladat 5
Dolgozat - javítása
Kör,háromszög,szögfajták
1.) Milyen
szögfajtáknak a nagyságát adtuk meg?
a) 38° hegyesszög
b) 97° tompaszög
c) 146° tompaszög
d) 180° egyenesszög
e) 295° homorúszög
f) 360° teljesszög
-------------------------------------------------------------------------------
2.) Mérd meg a megadott szögeket, írd le a szögek görög betűjelét, nagyságát!
-------------------------------------------------------------------------------
2.) Mérd meg a megadott szögeket, írd le a szögek görög betűjelét, nagyságát!
a) alfa betűjele 𝛂 = 53⁰
b) béta betűjele 𝛃 = 1
c) gamma betűjele 𝛄 = 300⁰
d) delta betűjele 𝛅 = 93⁰
----------------------------------------------------------------------------------
3.) Nevezd meg az ábrán látható szögek fajtáit!
𝛂: tompaszög
𝛃: tompaszög (derékszög)
𝛅: homorúszög
𝛆: hegyesszög
---------------------------------------------------------------------------------
4.) Nevezd
meg a kör részeit!
r: sugár
h: húr
d: átmérő
s: szelő
O: origó (középpont)
--------------------------------------------------------------------------------
5.) Rajzolj egy O középpontú 3 cm sugarú kört!
Rajzolj a körbe egy körszeletet! Színezd ki zöldre!
Rajzolj egy körcikket is a körbe! Színezd ki kékre!
---------------------------------------------------------------------------------
6.) Szerkessz háromszöget, ha oldalai:
a = 65 mm, b = 35 mm, c = 4 cm!
(Adat, vázlat, számozással, szerkesztés)
---------------------------------------------------------------------------------
7.) Rajzolj szögmérő segítségével szögeket!
---------------------------------------------------------------------------------
8.) Rajzolj egy AB = 9 cm-es szakaszt! Szerkeszd
meg az 1/4 részét!
---------------------------------------------------------------------------------
9.) Szerkeszd meg a síkon azokat a pontokat, melyek az
AB = 5 cm-es szakasz mindkét végpontjától, A-tól és
B-től is 3 cm távolságra vannak!
Gyakorlás
1.)Gyakorlás
feladat 1 feladat 2 feladat 3 feladat 4 feladat 5
Matematika Betti nénivel 2020.05.04.
Kedves Ötödikesek !
Remélem kipihentétek magatokat a hétvégén .
A mai óra címe :Az egész számok összehasonlítása
1.Nézzük meg a Tk.253/6-os feladatát !
a)Egy euró adósság és egy euró vagyon kiegyenlíti egymást,ezért ezeket lehúzhatjuk.Így megkapjuk a gyerekek vagyonát.Majd emelkedő sorrendben is írjuk fel,kinek mennyi pénze van.
-3<-1<0<2
Mely számok nagyobbak a 0-nál ? :(+2)
Mely számok kisebbek a 0-nál ? (-3;-1)
-1>-3 és +2>-3
Kékkel szedett részt másold le a füzetedbe !
b)A negatív hőmérsékletetektől a pozitív hőmérsékletek felé haladunk a hőmérő skáláján.
-6<-2<0<5
2.A számegyenesen a 0-tól egyenlő távolságokra felmértünk osztópontokat .A nullától balra a negatív természetes számokat,a nullától jobbra pedig a pozitív természetes számokat ábrázoljuk. A nulla se nem negatív ,se nem pozitív szám .
Másold le az ábrát a füzetedbe !
3.Gyakorolj a Learning appsal
JÁTÉK1.
JÁTÉK2.
4.Házi feladat :Tk.254/7-es feladat
Ha elkészítetted küldd el IDE !
Jó munkát !
Remélem kipihentétek magatokat a hétvégén .
A mai óra címe :Az egész számok összehasonlítása
1.Nézzük meg a Tk.253/6-os feladatát !
a)Egy euró adósság és egy euró vagyon kiegyenlíti egymást,ezért ezeket lehúzhatjuk.Így megkapjuk a gyerekek vagyonát.Majd emelkedő sorrendben is írjuk fel,kinek mennyi pénze van.
-3<-1<0<2
Mely számok nagyobbak a 0-nál ? :(+2)
Mely számok kisebbek a 0-nál ? (-3;-1)
-1>-3 és +2>-3
Kékkel szedett részt másold le a füzetedbe !
b)A negatív hőmérsékletetektől a pozitív hőmérsékletek felé haladunk a hőmérő skáláján.
-6<-2<0<5
2.A számegyenesen a 0-tól egyenlő távolságokra felmértünk osztópontokat .A nullától balra a negatív természetes számokat,a nullától jobbra pedig a pozitív természetes számokat ábrázoljuk. A nulla se nem negatív ,se nem pozitív szám .
Másold le az ábrát a füzetedbe !
3.Gyakorolj a Learning appsal
JÁTÉK1.
JÁTÉK2.
4.Házi feladat :Tk.254/7-es feladat
Ha elkészítetted küldd el IDE !
Jó munkát !
Testnevelés-Sportjátékok: röplabda kosárérintés
Kedves diákok!
A héten a röplabdával folytatjuk a sportjátékokat.
A mai órán a kosárérintés lesz a téma.
Kosárérintés rávezető gyakorlatai
A videóban lévő páros feladatokat falnál oldjátok meg!
Mivel nincs sok mindenkinél otthon röplabda, így bármilyen labda, de még a wc papír is jó labdapótló.
Jó mozgást!
A héten a röplabdával folytatjuk a sportjátékokat.
A mai órán a kosárérintés lesz a téma.
Kosárérintés rávezető gyakorlatai
A videóban lévő páros feladatokat falnál oldjátok meg!
Mivel nincs sok mindenkinél otthon röplabda, így bármilyen labda, de még a wc papír is jó labdapótló.
Jó mozgást!
Szilvi néni
Irodalom
Kedves Gyerekek!
A mai órán még maradunk a János vitéz 19-20. fejezeténél.
János vitéz az óriások földjén
1. feladat
Hallgasd meg ismétlésként a 19. fejezetet ITT
Hallgasd meg ismétlésként a 20. fejezetet ITT
2. feladat
Miután átismételted a szöveg tartalmát csinád meg a munkafüzet feladatait.
Mf. 58.o/ 1.a,b,
Mf.59.o/2.,3.
Mf.60.o./4., 5.
3. feladat
Az elkészült munkafüzeti feladatokat töltsétek fel IDE!
Jó munkát!
Üdv: Anikó néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
-
Kedves gyerekek! Küldök egy kis olvasnivalót otthoni tanulási technikákhoz. Jó olvasgatást! Hogyan működik az agy (Katt ide!) Amire mé...
-
Kedves ötödikesek! Sajnos a szerdai leckét nem kaptam meg: Lilitől, Gergőtől, Marcitól, Vinitől, Adritól, Vitéztől. 104. Óra Cím: Törte...
-
Kedves ötödikesek! Akiktől megkaptam a szöveges feladatokat mind ügyesek voltak igyekeztek jó megoldásokat adni. Még 9 emberkétől várom a...
-
A szerdán feladott leckét hétfőn ellenőrizzük le. Mivel 100. óránk van, csak a számítógépen kell feladatokat megoldanod a törtekkel kapcs...
-
Köszöntelek a digitális tantermünkben! Tanáraid ide fogják feltölteni a tanulásodhoz szükséges oktatóanyagokat, feladatokat és információk...