HOGY HASZNÁLD A BLOGOT

Jelenlét (Adj magadról életjelet minden nap!)

2020. április 30., csütörtök

Matematika 2020.04.29. (31.gyakorló) - András bá

2020.04.30.                      31.gyakorlás
 
 Egész számok összehasonlítása

1.) Ismétlés



2.) Video   A természetes számok összehasonlítása (9:45)

         - Tk.:253 - 254.o.

3.) Számok abszolút értéke, ellentettje (Tk.:255.o.)
      Video  (9:45)

4.) Gyakorlás  
     feladat 1    feladat 2    feladat 3    feladat 4    feladat 5



AKIK MÁRA NEM KÉSZÍTETTEK !!!
Hf.:Tk.:251.o.3.f. és 252.o.4.f. (Kérem elküldeni!)





Matematika Gyakorlóóra Betti nénivel 2020.04.30.

 Kedves Ötödikesek  

A tegnapi online órán megbeszéltük a Témazáró megoldásait ,ezért nem írom ki most ide a blogba .

Közösen megbeszéltük a Tk.249-250.oldalának mintapéldáit 
Ellentétes mennyiségek :
Megállapítottuk ,hogy a     +5 ellentettje a -5         -(+5)=-5     
                                          +120 ellentettje a -120      -(+120)=-120
                                                0 ellentettje a  0           -(0)=0

 A zárójel elé írt mínuszjel azt jelenti ,hogy a zárójelbe írt számnak az ellentettjét kell venni .
A nulla ellentettje önmaga .  
                                      
A mai órán is azt fogjuk megnézni hogyan tudunk negatív számokkal számolni .

 Ismételjük át a TK.252/5 -ös feladatát !



Ha a kisautó a ház fele néz, pozitív számot írok, ha az autó  a fa fele néz negatív számot írok.
Ha az autó előre halad összeadást írok , ha az autó tolat kivonást írok .

  Vedd elő az általad elkészített kisautós modellt és nézzük meg újra , hogy mi is történt. Mindig a 0-ból indulj!

a) a ház fele néz az autó és előre halad 5, majd 6 egységet: (+5) + (+6) = + 11-re érkezik
b) a ház felé néz az autó, előre halad 8 egységet, majd tolat 4 egységet: (+8) - (+4) = +4 -re érkezik
c) a ház felé néz az autó, előre halad 6 egységet, majd tolat 9 egységet: (+6) - (+9) = - 3 -ra érkezik
d) a ház felé néz az autó, előre halad 6 egységet, majd a fa felé fordul, és ismét előre halad 9 egységet:(+6) + (-9) = - 3-re érkezik    

e) a fa felé néz az autó (mínusz jel), és tolat (kivonás) 5 egységet: 0 - (-5) = +5-re jut az autó.
f) a fa felé néz az autó (mínusz), előrehalad 7 egységet, majd tolat (kivonás) 8 egységet:
     (-7) - (-8) =  +1-re jut az autó.


TK 352/5-ös feladat megoldása röviden : A kékkel szedett részt másold le a füzetedbe !
 

  (+5) + (+6) = + 11
  (+8) - (+4) = +4
  (+6) - (+9) = - 3
  (+6) + (-9) = - 3
  0 - (-5) = +5
  (-7) - (-8) =  +1

Nézzük meg a Tk.251/1-es feladatát ! Ehhez kértem ,hogy készíts hőmérőmodellt .



 A zöld papírból elkészített higanyszálat csúsztathatod a skála mellett .Így fogja mutatni a hőmérőd az adott időpontban a hőmérsékletet.

  a)Indulj a o foktól
    0 fok ; nem mozdul a higanyszál 
    +5 fok;felfelé mozdul a higanyszál 5 egységet
    -7 fok;lefelé mozdul a higanyszál 7 egységet
    + 10 fok;felfelé mozdul a higanyszál 10 egységet
     - 10 fok;lefelé mozdul a higanyszál 10 egységet

b) Indulj -3 fokról  , nő mindig a hőmérséklet ,tehát felfelé mozdul a higanyszál
    (-3)-ról felfelé mozdul a higany  3 egységet,így 0 fok lesz;(-3)+(+3)=0 
    (-3)-ról felfelé mozdul a higany 4 egységet,így +1 fok lesz ; (-3)+(+4)=+1
    (-3)-ról felfelé mozdul a higany 10 egységet,így +7 fok lesz ; (-3)+(+10)=+7 
   (-3)-ról  mozdul a higany 0 egységet, vagyis a helyén marad,így (-3) fok lesz ; (-3)+(+0)=-3 
     (-3)-ról felfelé mozdul a higany 7 egységet,így +4 fok lesz ; (-3)+(+7)=+4 

 c)(+3) fokról indulunk
   0 fokra csökken a hőmérséklet ,tehát 3 egységet mozdul lefelé a higany (+3)-(+3)=0
   (-3) fokra csökken a hőmérséklet ,tehát 6 egységet mozdul lefelé a higany (+3)-(+6)=(-3)
  (-7) fokra csökken a hőmérséklet ,tehát 10 egységet mozdul lefelé a higany (+3)-(+10)=(-7)
 (+10) fokra nő a hőmérséklet ,tehát 7 egységet mozdul felfelé a higany (+3)+(+7)=10 
(-10)fokra csökken a hőmérséklet, tehát 13 egységet mozdul lefelé a higany (+3)-(+13)=(-10

d) (+10) fokról indulunk,mindig csökken a hőmérséklet ,tehát a higany lefelé mozdul
 (+10) fokról lefelé mozdul a higany 3 egységet,így (+7) fok lesz ,(+10)-(+3)=(+7)
 (+10) fokról mozdul a higany 0 egységet,helyén marad ,így (+10) fok lesz ,(+10)-(+0)=(+10)
 (+10) fokról lefelé mozdul a higanyszál 10 egységet,így (0) fok lesz ,(+10)-(+10)=(0)
(+10) fokról lefelé mozdul a higanyszál 17 egységet,így (-7) fok lesz ,(+10)-(+17)=(-7)
(+10) fokról lefelé mozdul a higanyszál 27 egységet,így (-17) fok lesz ,(+10)-(+27)=(-17)

 Kékkel szedett műveleteket másold le a füzetedbe !

A pozitív számokat pluszjel ,a negatív számokat mínuszjel jelöli.Ezeket a jeleket a szám előjelének is mondjuk .A 0 se nem negatív, se nem pozitív ,ezért nincs előjele.

A szabályt pirossal írd a füzetedbe !

Gyakorolj Learning appsal !Játék !

                                Elküldendő feladatod nincs !
                                        Jó pihenést !
 Ne feledkezz meg vasárnap anyukádról ,nagymamádról !


Anyák napi képek, képeslapok | Anyák, Képeslap, Anyák napja










 

Testnevelés-Sportjátékok:kosárlabda

Kedves gyerekek!

A kosárra dobások utolsó napjához értünk. Küldök két darab videót a bemelegítéshez. Ezeket a szobában is el tudod végezni.

Bemelegítés 1.
Bemelegítés 2.

A kosárra dobásokhoz szintén egy jól pattanó labda kell, de ha nincs, labda nélkül is végrehajthatod, rögzítheted  a mozdulatsort.

Kosárra dobások palánk nélkül 3.

Szép hétvégét mindenkinek!

Szilvi néni

2020. április 30. Német

Kedves ötödikes!

Ma összefoglaló feladatokkal zárjuk a Tierische Rekorde fejezetünket. Remélem, tetszett ez a téma! Az biztos, hogy szuper ügyesen dolgoztatok, eredményesen tanultatok!

Büszke vagyok rád! :)

1. feladat - Tk. 54. old. 


8. feladat

Keresd meg a melléknevek ellentétjét!

Például:
lang (=hosszú) - kurz (=rövid)

9. feladat

Melyik igéhez (a-g) tudod párosítani a melléknevet (1-7)?

Például: 
1. b) viel fressen (=sokat enni)

2. feladat - Mf. 39. old. 6. feladat


Javítsd ki a rosszul leírt mellékneveket!

Most nem kell küldeni, hétfőn Teams-en megbeszéljük!

Erika néni

Angol-Anikó néni

Dear Students!


Még mindig az órával foglalkozunk. Gyakoroljuk az idő kifejezését!

1. feladat


Tk. 40.o/2.a.
Nézd meg mennyi az idő az órákon és válaszd ki a megfelelő kifejezést é s egészítsd ki az egész órával.
pl. 1. It's quarter past (ezt választottad ki) és te egészíted ki jelen esetben a four szóval.

It's quarter past four. Azaza negyed öt.






2.feladat


Mf. 32.o./2. Írd le, hogy hány órát mutatnak az órák!





3.feladat


Olvasd el a TK. 42.o. lévő szöveget, nézd meg a kiírt szavakat és próbáld lefordítani! Ez már egyszer volt feladat, de ismételd át és tanuld meg a szavakat!





4.feladat



Játék ITT


BEST WISHES.

Anikó néni